51

Re: Lachen joh, die broodbakmachine!

ook ik ben zooo blij met deze tip, zag er altijd zo tegenop om MMF te maken, dat geplak en "uren" kneden.
Nu binnen het half uur, een MMF klaar en nog gekleurd ook!, Tussen door tijd om wat anders te doen!!!

Wie dit verzonnen heeft verdient een hele dikke zoen!!!

groetjes van Esther

52

wat een leuk idee!

ga ik zeker proberen ben net weer aan het broodbakken begonnen.

maar kan je marsepijn of mmf niet gewoon met je keukenmachine mengen?

53

super idee scheelt een hoop geklieder :Y

54

Lot schreef:

whahaaha. wat een idee, wie heeft ooit bedacht om zijn marsepein in de broodbakmachine te doen met kleurstof, ultiem idee! *nu nog een broodbakmachine*

Whahhaa  leuk om te horen dat meerdere mensen ondertussen mijn idee hebben overgenomen!

Ik ben inderdaad degene die dit verzonnen heeft, omdat ik niet genoeg kracht heb om het met mijn handen te doen.
Mijn kitschenaid vond ik te duur om die eraan te zetten en toen dacht ik als mijn bbm brood kan kneden kan hij dat ook!

Maar zag dat iemand de tijd in de gaten moest houden, maar de meeste bbm hebben een deeg stand erop zitten, die gaat niet bakken maar kneed alleen maar.

Ik gebruik mijn bbm trouwens ook als ik confouture wil maken, alles erin doen en dan op de jam functie zetten, gaat ook uitstekend!

Ondertussen heb je je handen vrij voor andere dingen!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

55

:) ik heb de bbm van mijn moeder geleend en daarnet even geprobeerd hoe het kneden en kleuren van fondant gaat met dat ding. In een woord geweldig!  :Y Na een paar minuten was het al voor elkaar en zonder inspanning en mooi egaal gekleurd. Supertip dus!  :Y

Groetjes van Bianca

56

Hey,  ik wil het graag eens proberen,  maar wil erna ook nog gewoon brood erin kunnen bakken(gaat bij mij heel goed nl) En word mijn brood dan niet Geel of Marshmallowbrood???  :lol:
Krijg je het er dus goed uit???

Groetjes  :D

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

57

Ja hoor, geen enkel probeel. Ik bak ook brood en cake erin, maak er ook jam in, tis een wereldding, zou niet zonder kunnen

58

Wat ben ik blij dat ik mijn broodbakding nog niet de deur uit heb geschopt. Hij staat al minstens 3 jaar werkeloos in de kast.

Hoe maken jullie MMF daarin? Want ik laat de marsmellows smelten in de magnetron en dan de poedersuiker erbij.

~ Never waste a good crisis... ~

59

Ben zoooooo blij met deze tip :)
Heb spierreuma en dat kleuren kan ik dus niet goed met de handen doen. Machinetje doet het werk. Wat een genot!
Els

60

Toevallig nog iemand een broodbakmachine over?  O-)

61

op marktplaats kosten ze bijna niets!

62

Elsje schreef:

Ben zoooooo blij met deze tip :)
Heb spierreuma en dat kleuren kan ik dus niet goed met de handen doen. Machinetje doet het werk. Wat een genot!
Els

ik ken het helemaal els
dit is een supertip
geen last meer van mijn polsen en schouders

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje

63

Vetten jullie altijd de bak en de deeghaak in? Of is dat niet echt nodig? Dit weekend haal ik mijn bbm ook nog eens vanonder het stof! Supertip!

Groetjes van Natascha!

64

Werkt dat ook met bakels fondant? Dan ga ike r ook een aanschaffen!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

65

Heb het net geprobeerd met de helft fondant en de helft marsepein. Wat bruine kleurstof erbij en een kwartier later had ik een prachtige bruine bal marsefond  :D  Supertip!!!

Groetjes van Natascha!

66

Heeft ie iemand nog een broodbakmachine over toevallig??? Want ik stik van de spierpijn in mijn armen. dus ik wil het wel eens gaan proberen.

Groetjes astrid

67

:lol: ik heb zo ding ook nog ergens staan. wel handig toch eens opzoeken.

dyslexie. is dat zoiets als geen letters in de soep lusten?
www.happytaarten.nl  groetjes yvon en lisa

68

Ga het toch ook eens proberen. Kwam gisteren in de kelder een bbm tegen die ik nog nooit heb gebruikt. Heb nooit zo'n zin om marsepein te kleuren. Maar met deze tip ga ik vanavond direct aan de slag, ha ha.

69

ik heb m ook maar eens uit de kast in de schuur gehaald
het werkt echt super
heb er al mmf mee gemaakt
en moet zeggen nu hij weer binnen staat gebruik ik m ook weer vaker voor brood te bakken

groetjes ellis mama van 3 bengeltjes en 1 engeltje

70 Laatst bewerkt door zoethoudertje (25-10-2010 16:37)

Ik denk als hij voorgekneed is wel al lekker een beetje warm is dus dat het makkelijker gaat.
Ik heb onlangs panasonic gemaild met de vraag of ik de machine ook kan gebruiken om marsepein te kneden maar dat vonden ze geen goed idee.  :nooo
Zelf gebruik ik de machine regelmatig om brood te bakken dus ik kan hem nog niet missen en zou hem daarvoor niet gebruiken.
Mocht er toch ooit hier een kennie komen of een kitchenaid, dan mag de broodmachine toch de deur nog niet uit..... :)
(ik gebruik de broodmachine ook vooral om te kneden, dan bak het brood meestal als stokbrood in de oven)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

71 Laatst bewerkt door Vicarth (25-10-2010 17:03)

Mijn machine had het inderdaad een beetje moeilijk met de vrij harde fondant van Regalice... Het ding maakte rare geluiden... Maar toen de fondant wat warmer werd en beter kneedbaar, ging het kleuren als niets! Supertip!!! Dus als je je bbmachine nog een tijdje te vriend wil houden, de fondant mss even kort opwarmen in de microgolfoven.

Groetjes van Natascha!

72

Ik heb er ook nog 1 staan die al 3 jaar stof loopt te happen op de kast misschien toch maar is proberen :)

Ik heb even een vraagje over fondant kleuren in de broodbakmachine: gisteren heb ik dat geprobeerd met 600gr. marsefond. Ik gooide het erin, gebruikte de deegstand, maar zag dat het gewoon niet echt 'pakte'. Het heeft er dan ook maar 5 minuutjes ingezeten, maar dat komt omdat het steeds op dezelfde manier roteerde en hetzelfde stuk niet gekleurd werd. Wat doe ik fout? Moet ik het er gewoon een half uur in laten zitten en pakt het dan wel?? Lijkt me stug namelijk, als die steeds dezelfde omwenteling maakt en precies langs hetzelfde stuk fondant gaat. Hoor graag van jullie! :)

74 Laatst bewerkt door Hertje (12-12-2011 21:41)

dudoky schreef:

Sinds ik gelezen heb hier op het forum dat je marsepein kan kleuren met de broodbak machine
Doe ik dus niets anders meer geweldig, de laatste keer 600 gram er in gedaan ging ook goed , alleen op een gegeven moment zit het op mijn mesje  als een bol dit  los ik op door het marsepein  weer even om te draaien.
Gaat geweldig goed

Zo doe ik het dus ook met Bakels fondant (als die koud of erg stug is, maak ik 'm eerst even iets warmer in de magnetron), een half kilo tot driekwart kilo ging steeds prima in de BBM :Y
Ik kneed het bij het omdraaien heel eventjes met de hand door, dat gaat dan heel snel en soepel.
Marsefond maken gaat ook goed!
Ik vind het een uitkomst: het kneden en kleuren kost me nu veel minder kracht en ongeveer 20 minuten tijd.
De BBM wordt ook nog steeds gebruikt om brood te bakken. ;)

En de pastamachine gebruik ik bij het decoreren, ideaal!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

75

Leuk joh, zie mijn 2 jaar oude topic weer voorbij komen  ;)