26

Re: Lachen joh, die broodbakmachine!

'@ adrienne, ik bak ook nog bijna dagelijks met de bbm hoor. Maar ik heb er nog een op zolder staan waar het bakblikt van lekt, toch eens kijken of ik er mmf in kan maken.. En meteen kleuren? Staan ze gezellig naast elkaar.

27

Zijn er nog mensen die er ook gewoon brood in bakken? Ikke wel, zelfs meedere keren per week. Maar helaas is de mijne na een aantal jaren trouwe dienst "overleden". Als iemand uit de buurt van Leiden er een heeft staan en niet gebruikt, kan ik die dan misschien overnemen?

28

esspijk schreef:

Zijn er nog mensen die er ook gewoon brood in bakken? Ikke wel, zelfs meedere keren per week. Maar helaas is de mijne na een aantal jaren trouwe dienst "overleden". Als iemand uit de buurt van Leiden er een heeft staan en niet gebruikt, kan ik die dan misschien overnemen?

heb er 1 staan voor je, heb je gemaild!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

29

Hahaha.... wat een idee zeg! Nou ik ga het natuurlijk een keer uitproberen! Want ja, ik heb wel een BBM maar gebruik um hoogstens 10x per jaar... En van grotere bonken marsepein kleuren, gaan mijn polsen nog wel eens tegenstribbelen... Dus BBM uit de kast en gaan!! Moet toevallig nog MMF maken, dus ook maar is proberen :-) THANX VOOR DE IDEEEN!!!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

30

Ik heb het een poosje geleden geprobeerd, maar dat werkte dus ecth voor geen meter. Helaas..
Maar reminds me, ik zal weer eens even lekker brood gaan bakken ermee!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

31

jolanda80 schreef:

ik heb er ook een keer mmf in gemaakt. ging ook goed. en scheelde een hoop geplak.

Welk recept heb je gebruikt?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

32

Wereldidee!!! Superbedankt voor de tip... Heb zojuist een flinke bonk MMF zwart gekleurd... Ooooh, wat een heerlijkheid om niet handmatig dat halve potje Wilton Zwarte gel er doorheen te hoeven kneden. Nu kan ik e.d.d. zo aan de slag met m'n 3D Mickey Mouse. Hou de Taartenparade in de gaten!

En nu 't ding toch weer in de keuken staat gooi ik er morgen ook de ingredienten voor het appeltaartdeeg maar in. Scheelt ook weer een hoop werk en vieze handen!

33

Ik heb ook een broodbakmachine en gebruik hem rond de kerst veel voor brood, verder momenteel eigenlijk niet zoveel (waarom eigenlijk niet???). Ik zou er dolgraag mmf in maken. Heb het 1x geprobeerd en zowel ik als de keuken zaten eronder! Ik zou graag willen weten hoeveel van alles ik in de machine moet gooien om er mmf mee te maken.

34

Hoi ik heb een topic geopend waar jullie je tips en recepten achter kunnen laten

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=73787

groetjes
kim

groetjes,
Kim

35

Gister de MMF geprobeerd te maken in de BBM maar nee, niet echt mijn ding... Net zo'n zooi als anders, en alles plakte tot en met! Wie weet met de marsepein.... Later maar is proberen.

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

36

Kaatje2 schreef:

Gister de MMF geprobeerd te maken in de BBM maar nee, niet echt mijn ding... Net zo'n zooi als anders, en alles plakte tot en met! Wie weet met de marsepein.... Later maar is proberen.

Oeh dat wilde ik ook gaan proberen maar dat ga ik dan toch maar in de kitchenaid uittesten.

37

chanttie57 schreef:
esspijk schreef:

Mocht Esther Papeveer te ver vinden dan haal ik hem graag bij je op! Ik woon in Ter Aar :-)

Mvg,
Clementtiene

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

38

Hallo meiden,
ik lees hier steeds dat jullie MMF maken,maar waar staat dat voor...
Mischien stomme vraag,maar ik heb niet dadelijk een idee.
Groetjes en een tof weekend gewenst

39

Ik heb het gevonden in de Faq wat MMF wil zeggen.MarshMallowFondant...Groetiesssssssss

40

Clementtiene schreef:

Mocht Esther Papeveer te ver vinden dan haal ik hem graag bij je op! Ik woon in Ter Aar :-)

Mvg,
Clementtiene

Sorry Clementine, ik heb hem vandaag opgehaald...

41

Ach Esther, dan was je zo dit bij... Had effe een bakkie komen doen ;-)

Ik hoop dat je veel profijt van de machine zult hebben!

Mvg,
Clementtiene

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Our house doesn't alway look like this... Sometimes it't worse.

Adrienne schreef:

Nou ja zeg, ben ik nou echt de enige die dat ding ook gewoon gebruikt om brood mee te bakken?! :lol:

Ik gebruik 'm echt best vaak, minstens 1 x per maand voor brood, of voor lekkere krentenbollen, vers bij 't ontbijt en in de kersttijd nog veel vaker, om kerststol mee te maken: superlekker en echt geen werk :Y :)

nee hoor. je bent niet de enige. ik gebruik hem ook om brood in te maken. of deeg voor krentenbollen, mueslibollen mmmm.

Groetjes Miranda

43

Net te laat gelezen. Gisteren flink bezig geweest om fondant zwart te kleuren en mijn handen zijn nu nog niet schoon. De volgende keer komt de bbm uit de kelder.

44

Ik heb het vande week geporbeerd, maar bij mij werkte het niet :(
Misschien nog eens een poging wagen, ik kreeg 1 klont marsepein met gele kleurstof eromheen en iets erdoorheen.
Tussentijds nog eens de marsepein eruitgehaald en in kleine stukjes weer in de broodbak machine gedaan, maar ook dit mocht niet baten.

45

Ik heb er nu een aantal keren mmf in gemaakt, de eerste keren te weinig fondant en dat werkte niet lekker, was evengoed nog een plakzooi, maar nu heb ik er net een flinke bonk fondant in gemaakt en perfect.

Ik smeer het blik en het *tja hoe heet dat ronddraaiende dingetje in het blik* in met plantaardig vet (bij gebrek aan crisco). en dan nog poedersuiker eroverheen. Tijdens het mengen gooi ik er gezeefd de poedersuiker doorheen.
Ik vind het ideaal, ik kan bij gebrek aan kracht in mijn handen en vingers niet lang kneden, dus voor mij is het een prima oplossing.

46

taartentrien schreef:

Nu nog een uitrolmachine ;)

wat dacht je van een pastamachine? daar kun je net als pasta maken je fondant door heen rollen en zelfs in reepjes snijden.
zag bih hobbywinkel zo'n ding speciaal voor fimoklei, maar zag precies zelfde uit als gewone pastamaker.
heb het zelf nog niet geprobeerd.

47 Laatst bewerkt door smollebulle (06-12-2009 22:20)

:lol: Nou ik heb hem weer gebruikt hoor, en weer niet voor brood :lol:

Nu heb ik mmf gemaakt, een klein bonkje om te proberen. Bak ingesmeerd met crisco, 1 cup poedersuiker (gezeefd) erin. 
10 marshmallows gesmolten met 1 eetlepel water. Bij de suiker gekiept met zwarte kleurstof en aangezet.

In eerste instantie zag het er niet veelbelovend uit :-( Maar ik ben weggelopen en na een kwartiertje gaan kijken. En ja hoor, er hing 1 zwarte bonk rond te draaien, zonder klonten en zonder resten suiker. Heb mijn handen ingevet en er nog even mee zitten kneden, gewoon voor de leuk!

Overigens, ik ga de mmf gebruiken voor bloemen, niet om te bekleden. Daarvoor blijf ik bij de marsepein :Y

48

Wat een gaaf idee, om de bmm daarvoor te gebruiken, had ik ook nog niet bedacht. Ga ik zeker eens proberen.

Laatst wel voor het eerst de pastamachine gebruikt voor het uitrollen van fondant...ideaal voor uitsteekspul. Ik ging 50 zwarte  pietjes maken voor op cupcakes en het heeft me veeeeel tijd bespaard. En als extra voordeel kon de jarige job (mijn (toen nog) 5-jarige zoon) voor wie de cakejes waren, meehelpen met draaien.

'Dieting is no piece of cake'

49 Laatst bewerkt door dudoky (08-12-2009 16:57)

Sinds ik gelezen heb hier op het forum dat je marsepein kan kleuren met de broodbak machine
Doe ik dus niets anders meer geweldig, de laatste keer 600 gram er in gedaan ging ook goed , alleen op een gegeven moment zit het op mijn mesje  als een bol dit  los ik op door het marsepein  weer even om te draaien.
Gaat geweldig goed

50

Clementtiene schreef:
chanttie57 schreef:
esspijk schreef:

Mvg,
Clementtiene

Hoi Clementtiene,

Hij is opgehaald!! Hoop dat ze er veel plezier van heeft!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl