1

Onderwerp: Gelukt! nu nog een kleine vraag

Hallo allemaal

Gisteren is de beschuitmix gelukt alleen nu had ik nog 3 vraagjes

Word de bovenkant van de beschuitmix bij jullie bol en blijft deze ook bol? wat ik namelijk ook probeer bij mij zakt de bovenkant altijd in dus ik gebruik de onderkant van mijn taart als bovenkant ?

Ik vind die botercremevulling van funcakes niet lekker ik vind hem te dik en te zoet is er iets van een lekkere aardbeienvulling die niet zo dik en zoet is?

Ik begin mijn laag altijd met een laagje jam maar als ik dan de volgende laag erop wil doen bv botercreme blijft deze vervolgens aan mijn jamlaag plakken zodat deze door elkaar gaan hebben jullie dit ook?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Corine

2

Re: Gelukt! nu nog een kleine vraag

Ik krijg ook altijd een bolling op mijn biscuit die dan later wer inzakt. Sterker nog zodra mijn biscuit uit de oven komt leg ik er iets zwaars op zodat de bovenkant ook recht wordt.
Ondanks dat gebruik ik wel de veel strakkere onderkant als boven kant die ik dan dus bekleed. Dat was een hele slimme van je.
Er zijn genoeg vullingen te bedenken zonder botercreme. Maar die kan je het beste zoeken bij de recepten linksboven of door op vulling te zoeken in bakken en vullen. Vullingen zijn heel persoonlijk en met een beetje fantasie kan je er zelf ook wel een paar bedenken.
Ik smeer de jam juist altijd bovenop de vulling omdat ik het niet lekker vind dat hij zo in het biscuit trekt, dus ik heb geen las van mengen. Of ik mix de jam door de vulling (dat wordt ook al minder zoet). Maar ook dat is allemaal heel persoonlijk.
Succes verder met bakken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik gebruik van mijn biscuit ook altijd de onderkant, wordt ie net iets strakker.
EN ik heb de botercreme mix nog nooit als vulling gebruikt, je kan bijvoorbeeld van de mona pudding toetjes aadrbeienkwarktaart pudding nemen. Die is lekker luchtig en niet te zoet.

Over de laagjes; ik snij mij biscuit altijd in drie lagen. Een laagje jam en een laagje slagroom/monchou/pudding o.i.d.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

4

Ik weet niet beter dan dat je de onderkant als bovenkant gebruikt, dacht dat iedereen dit deed. De botercreme maak ik altijd zelf, wel met ongezouten roomboter. Je kunt de botercreme dan minder zoet maken.Dan 1 laag botercreme, de ander slagroom met bv bastogne of vruchtjes. Ligt aan de buitenkant van de taart.