1

Onderwerp: koekjesdeeg

wie kan me helpen aan het koekjesrecept dat niet uitvloeit.
ik heb al diverse koekjesmixen gemaakt en mijn koekjes komen er altijd (veel) groter uit dan als ik ze uitgestoken heb. leuk als ik met zoonlief (2) ga bakken, maar niet als ik ze wil decoreren. want dat ziet met recht niet uit.
ben dus erg nieuwsgierig met welke mix of recept jullie koekjes bakken die ook gelijk blijven qua formaat en vorm als nadat je ze uitgestoken hebt.

alvast bedankt.

groetjes anneke

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: koekjesdeeg

In een eerdere topic jij heb gemaakt staat een super recept
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=68792

Als je alles in de goede volgorde doe kan et niet mislukken.

Anders ff de zoek functie gebruiken en alleen in ingezonden recepten zoeken.. dan krijg je  bijv deze de ook erg goed werkt volgens de reacties
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70953

Dit deeg maak ik altijd met mijn kleinzoon voor koekjes uit te steken,gaat perfect,blijven in vorm en zijn lekker.
250gr boter{neem altijd ongezouten goede boter}
250gr bloemsuiker
60gr ei
500gr bloem{gewone patiseriebloem}
10gr bakpoeder
enkele druppels vanille of citroensmaak of zo

Alles bij elkaar in de kenwood of met de hand kneden en dan minstens 1 uur in de koelkast.
Succes ermee!

4

Yeb, recept van Peggy. Echt super en nog lekkere koekjes ook!
Hier een koekje dat met dit recept gebakken is, de bekleding is van marsepein uitgestoken met dezelfde uitsteker als het koekje, je ziet hoe weinig dat verschilt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TNTSGKBU.jpg

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Canadesje schreef:

In een eerdere topic jij heb gemaakt staat een super recept
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=68792

Ben eigenlijk wel een beetje verbaasd dat je dezelfde vraag weer post. Maar misschien is het nog steeds niet gelukt?
Anders inderdaad even naar de receptenlink van Canadesje

6

is inderdaad niet helemaal gelukt....misschien dat ik iets fout deed.
en ik kon zo snel mijn eigen stukje niet meer terug vinden om te zien wat er nou mis ging. dus dacht misschien vinden mensen het niet erg het nog eens op te schrijven.

ik ga het nogmaals proberen. wil graag met oud en nieuw handjeskoekjes laten uitdelen op het kdv en dan mooi gedecoreerd met de teksten dag 2009 hallo 2010 ofzoiets. heb het vorig jaar ook gedaan maar dan met uitgelopen koekjes. haha
bedankt allemaal voor het nog een keer geven van recepten.

groetjes

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

7

Ikheb inmiddels ook al heel wat koekjes gemaakt en verschillende recepten uitgeprobeerd, en ik zweer ook bij het PP recept.

Ik begrijp ook nooit wat mensen er niet lekker aan vinden, want niet alleen lopen ze nooit uit, ik vind ze ook nog eens heerlijk!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Ik heb de pp recept vandag gebruikt met de kids... ik heb de deeg vanmorgen gemaakt.. 2 uurtjes in de koelkast gezet.. en samen met de kids de koekjes uit gestoken.. en zelfs de kleine details kon je nog heeeeel goed zien.

9 Laatst bewerkt door djehr (09-11-2009 20:31)

dwirp schreef:

is inderdaad niet helemaal gelukt....misschien dat ik iets fout deed.
en ik kon zo snel mijn eigen stukje niet meer terug vinden om te zien wat er nou mis ging. dus dacht misschien vinden mensen het niet erg het nog eens op te schrijven.
groetjes

Nee hoor, is helemaal niet erg om nogmaals op te schrijven :). Een [tip] voor als je je onderwerp niet meer kan vinden: ga naar je eigen profiel en onderaan kun je 'alle topics' of

10

fran4april1952 schreef:

Dit deeg maak ik altijd met mijn kleinzoon voor koekjes uit te steken,gaat perfect,blijven in vorm en zijn lekker.
250gr boter{neem altijd ongezouten goede boter}
250gr bloemsuiker
60gr ei
500gr bloem{gewone patiseriebloem}
10gr bakpoeder
enkele druppels vanille of citroensmaak of zo

Alles bij elkaar in de kenwood of met de hand kneden en dan minstens 1 uur in de koelkast.
Succes ermee!

Deze kende ik nog niet. Ga ik ook eens proberen. Alleen vraagje...wat is bloemsuiker?