1 Laatst bewerkt door mavis (05-11-2009 22:06)

Onderwerp: Zakt een toef met opgelopte ganache?

Halloo allemaal,

Ik heb echt veel gezocht of ik het kon vinden, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Is er een risico dat de toef smelt of zakt? weet niet hoe ik het precies moet noemen.
Ik wil het op een cupcake of toefjes op taart spuiten..

Hoop op antwoordeeenn...:)

Geen antwoorden? :(

Groetjes Serife..

2

Re: Zakt een toef met opgelopte ganache?

Ik heb het wel eens geprobeerd en dat ging prima eigenlijk! Gewoon goed laten afkoelen voordat je het gaat opkloppen denk ik.. :)

Liefs Liza

3

Hoi Hoi

Ik heb van de week een taart afgesmeert met chocoganache alleen heb ik m iets anders gemaakt dan op de site staat..
Ik heb kant en klare gezoete slagroom gebruikt (niet uit een bus maar een papieren beker zeg maar) daarna de chocolade gesmolten en zodra deze was afgekoelt door de slagroom gespateld..
Het viel me op dat deze ook weer stevig werd na het opsmeren dus misschien is dat een idee

Groetjes Mariska!

4

Hallo,

bedankt voor de tips liza en marisska, ik ga het gewoon proberen.
Wist niet zeker of je er ook toefen mee kon spuiten..

Groetjes Serife..

5

Ik heb de chocolade fudge uit de rubriek recepten wel eens gebruikt om te spuiten. Dit werkt erg goed totdat de boter een beetje te zacht wordt in de spuitzak door de warmte van je handen. Dan leg ik de zak 5 minuten in de koelkast en spuit dan verder.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

6

Als je ganache maakt van gewoon (vloeibare ongezoette) slagroom en chocolade, goed laat afkoelen (kamertemp, niet koelkast) en dan opklopt, wordt het stevig en daar kan je prima toeven mee spuiten, zakt zeker niet in!

Mijn website: Presentaart

7

Hoi Mascha,

Bedankt voor je antwoord. Dit heb ik idd gedaan en heb het vandaag eerst maar geprobeerd op cupcakes. Ze zijn erg lekker geworden en zakten niet..
Ik vindt echt dat je steeds blijft leren en leren, en oohh wat heb ik toch nog een lange weg te gaan:D

Groetjes Serife..