1

Onderwerp: sugargun????

Ik zie veel mensen schrijven dat ze iets hebben gemaakt met de sugargun.
Wat is dat nou eigenlijk precies en waar kan je die kopen?
Misschien een hele stomme vraag, maar ik had er nog nooit van gehoord.
Zou ook niet weten hoe er zo'n ding uitziet.

Re: sugargun????

dit is hem

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ahaa, geen wonder dat ik hem niet kon vinden.
Ik had bij sugargun gekeken.
Dat is wel een handig ding ja.
En ikke maar haren maken met mijn knoflookpersje.
Hahahaha.
Ga ik zeker eentje aanschaffen, vooral handig voor lijntjes te maken, daar gebruik ik nu opgerolde marsepein voor maar dat is niet zo netjes.

4

Er gaat een nieuwe wereld open zodra je hem in huis heb!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

5

Ik heb nog een vraagje over de Sugarcraftgun.
Als ik de beoordelingen lees zie ik uiteenlopende verhalen.
De een vindt hem geweldig, de ander vervloekt hem en dan met name om het feit dat ie weleens uit elkaar springt en/of je veel kracht moet zetten.
Kan iemand mij nu eens eerlijk vertellen of het nou de moeite waard is om dit ding aan te schaffen en dan wel graag eventuele nadelen vertellen. En opmerkingen als "het is helemaal geweldig....." dat zal best wel, maar dan weet ik nog niets.
Dus graag wat je er mee kan doen, hoe lang de slierten max. zijn en event. tips.

Alvast bedankt dames (en heren?)!

6

TheMac schreef:

Kan iemand mij nu eens eerlijk vertellen of het nou de moeite waard is om dit ding aan te schaffen en dan wel graag eventuele nadelen vertellen. Dus graag wat je er mee kan doen, hoe lang de slierten max. zijn en event. tips.

Nou, je wil nogal wat ;) Maar het is dit weekend nogal rustig op het forum dus ik zal er eens even voor gaan zitten :+

Ten eerste:

TheMac schreef:

En opmerkingen als "het is helemaal geweldig....." dat zal best wel, maar dan weet ik nog niets.

Jawel, dan weet je dus dat die persoon 'm helemaal geweldig vind, toch? We zijn hier met heeeeel veel taartdozen, en die hebben niet allemaal dezelfde ervaringen en meningen ;)

Ten tweede, het is een gereedschap, dus je moet er wel even wat mee oefenen/uitproberen. Over 'bijwerkingen' en nadelen is al heel veel geschreven, en zo te horen heb je al het een en ander gevonden, dus als je tegen een probleem aanloopt hin het gebruik zijn er ook veel tips te vinden om het op te lossen of te vermijden.
Ik heb het nooit zo precies nagemeten, maar je kunt er al gauw een centimeter of 50 mee maken, afhankelijk natuurlijk van de dikte van je sliert.

En ja, hij is geweldig, als je met regelmaat sliertjes maakt: als je meer van de bloemetjes en het boetseren bent dan kun je 'm beter niet aanschaffen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Ook ik ben aan het twijfelen of ik een sugar gun moet aanschaffen.
Ik heb al wel zo'n metalen klei"gun" en daar zijn al (met marsepein) mooie sliertjes mee te maken.
Nu vraag ik me af of de sugargun veel meerwaarde geeft.

Mag ook ik jullie reactie hierover vragen?

groetjes Esther

groetjes van Esther

8

TheMac schreef:

Ik heb nog een vraagje over de Sugarcraftgun.
Als ik de beoordelingen lees zie ik uiteenlopende verhalen.
De een vindt hem geweldig, de ander vervloekt hem en dan met name om het feit dat ie weleens uit elkaar springt en/of je veel kracht moet zetten.
Kan iemand mij nu eens eerlijk vertellen of het nou de moeite waard is om dit ding aan te schaffen en dan wel graag eventuele nadelen vertellen. En opmerkingen als "het is helemaal geweldig....." dat zal best wel, maar dan weet ik nog niets.
Dus graag wat je er mee kan doen, hoe lang de slierten max. zijn en event. tips.

Alvast bedankt dames (en heren?)!

HAHA! Precies daarom zit ik ook nog steeds te twijfelen. Ook al lees je vaak bij de "mopperaars" dat ze 'm evengoed niet meer willen missen. Ik twijfel dus nog maar even met je mee. ;) Uiteindelijk is ie ook niet gratis. :D

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Aan de twijfelaars: Ik ben een beginnende bakster.
Maar ik heb van een lieve sinterklaas een sugargun gekregen.
Ik was ook een beetje angstig geworden door de uiteenlopende verhalen maar ik vind het super makkelijk. (en ik ben echt geen wonderwoman) Je moet gewoon je marsepein heel goed kneden vervolgens maak ik een soort lang worstje welke ik er dan in een stuk er in doe.
En dan maar knijpen. Nog geen een keer mee zitten stoeien. Je maakt de meest lange sliertje ( met gemak haal ik 50 - 60cm aan 1 stuk).
SUPER om mee af te werken.  Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Groetjes van Nicole!!

10

Ik ben er ook heel enthousiast over! Het kost wat, maar dan heb je ook wat zeg maar ;)
Met het kleinste rondje maak je makkelijk de zwarte afwerk randjes om een blond taartje. Is de onderrand van de taart niet zo mooi strak geworden? Ik maak er met het middelste rondje gewoon een sliertje omheen. Voor een oilily taartje draai ik mijn hand niet meer om, en voor haren en gras heb je ook weer bepaalde opzetdingetjes.. Zoals je ziet zou ik hem niet meer willen missen :D

Enige minpuntje voor mij is dat ik hem met fondant echt niet prettig vind werken! Nou gebruik is sowieso bijna altijd marsepein, maar het is wel vervelend... Maar dat kan ook aan mij liggen hoor! Het schijnt dat als je het goed doorkneed met wat crisco, je ook fondant er makkelijk doorheen krijgt.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

11

Zonder dollen: ik gebruik 'm echt bij

12

Ik weet bijna zeker dat je er geen spijt van krijgt. En anders verkoop je de sugargun toch weer door via deze site? (kan ik me niet voorstellen ;) ). Genoeg liefhebbers! PS de lengte ligt er ook een beetje aan welk schijfje je gebruikt, maar de slierten worden idd lang.

13

Ik heb het ding in het begin vervloekt...........maar als je eenmaal weet hoe die werkt.....dus ff volhouden en niet gelijk doorverkopen..........dan is hij superhandig. Ik gebruik hem vooral voor ddnne lijntjes..............dunne lijntjes krijg je hele lange sliertjes mee.......dikkere lijnen worden al gauw korter omdat je niet zoveel marsepein in de sugargun krijgt. Ik was in het begin heel erg aan het drukken op dat ding....maar heb nu in de gaten als je hem ingedrukt houdt.....dat de sliert er langzaam uitkomt.........enige rotte aan de sugargun vind ik nu nog dat ik af en toe die kleine rondjes kwijt ben........dan heb ik ze in mijn haast weer ergens anders neergelegd na de afwas.....

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

14

Hier ook een beginner, Ook benieuwd naar de sugargun, ook gezien de beoordelingen maar weet nu zeker dat hij op mijn verlanglijstje staat.

Gr. Hennie

15

Ik heb hem besteld en krijg hem morgen binnen!!!!!!
Ik zit al twee dagen helemaal te hyperen :Y *) aangezien de shop een achterstand moet wegwerken.
Ik ben in ieder geval, bij voorbaat al, heeeeelemaal fan.

16

Hier nog een beginner die een sugargun onder de kerstboom mocht uitpakken en ik zou 'm niet meer willen missen! :D Ik had ook zo m'n twijfels vanwege de gemengde beoordelingen, maar wat mij betreft is de gouden tip een likje crisco door je fondant kneden en je krijgt heerlijk soepel fondant wat met gemak de gun uit te persen is. :Y

17

misschien eens leuk als iemand, van elk rondje een foto maakt, met bijbehorend resultaat?????

18

oke oke, jullie hebben mij over de streep, hij staat al op mijn lijstje voor de beurs.... nu alleen de vraag, ga ik wat anders schrappen van de lijst, of neem ik extra geld mee.... zal het laatste wel worden hahahaha ;)

bedankt voor jullie reacties

groetjes van Esther

19

Die zet ik ook op mijn beurs-lijstje :D

20

Gisteren binnen gehad, en gisteren uiteraard ook even snel een taartje gemaakt met behulp van de gun.
Wat een fijn ding zeg! Niet te hard drukken en dan komt het helemaal goed.
Ik heb gras gemaakt en lange slieren.

21

Tip: als je je fondant even verwarmt in de magnetron (wel kort doorkneden daarna), komt het gemakkelijker uit de sugargun !

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

22

http://www.cakesandmore.org/blog/wp-con … 00x285.jpg

Gr. Jen.
I taart you,

23

dank je jento
ik denk dat ik ook maar overstag ga, lijkt toch wel erg handig

Groetjes Marjon

24

Er zijn maar twee kleine probleempjes die ik heb met de sugergun, maar die hangen een beetje met elkaar samen. Ik gebruik hem altijd met fondant. Als je dit dus zonder Crisco erin doet dan duw je je helemaal gek. Maar als je de fondant met genoeg Crisco kneed is het probeem weg. Even proberen hoeveel Crisco jezelf prettig vind. Gewoon vasthouden een tijdje met drukken en dan af en toe ff los zodat alles weer naar beneden wordt geduwd. Zou niet zonder kunnen!

25

Ik heb op dit moment maar 1 probleem met de sugargun....... Hij is uitverkocht in de hebshop!!!! :grr:

If life gives you lemons, make lemoncurd.