1

Onderwerp: Pakje marsepein open laten staan?

Ik ben echt een beginniling en ga voor het eerst met marsepein aan de slag.
Hier volgen wat vragen:
Kan ik een open pakje marsepein zo bewaren?
Weten jullie een winkel waar je marsepein/fondant kan kopen?
Is te veel marsepein/fondant niet te zoet?

Een mislukte taart, is nog steeds wat waard!

2

Re: Pakje marsepein open laten staan?

Ik bewaar mijn fondant in van die plastic zakjes met zo'n soort ritssluiting. Maar als je het goed verpakt in vershoudfolie moet het goed blijven.
Fondant koop ik bij de Hanos maar misschien kan je het bij een molen ofzo kopen?

Te veel en te zoet zijn natuurlijk moeilijke begrippen. Te voor de

Hoi Lami,

Als je pakje marsepein open is, kunje het bewaren in een plastic zakje, en dit zakje vervolgens in een plastic afsluitbaar bakje.

Om een winkel bij je in de buurt te vinden is het handig als we weten in welke plaats/regio je woont.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

4 Laatst bewerkt door Pooh (04-11-2009 13:32)

Aangebroken marsepein kun je het beste goed luchtdicht (bijv. in huishoudfolie) bewaren op kamertemperatuur.
Marsepein is te koop bij sommige banketbakkers/notenkramen, maar natuurlijk ook in de webshop
Veel marsepein of fondant vind ik zelf erg zoet, voor andere kan de laag niet dik genoeg zijn. Je kunt het geheel wat minder zoet maken door een frisse vulling in je taart te stoppen.

Veel antwoorden op je vragenhad je trouwens ook kunnen vinden met de zoekfunctie, bovenin de balk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik woon in limburg ;)

Een mislukte taart, is nog steeds wat waard!

als je even op infotaartje.nl kijkt dan zit daar vast een winkeltje in limburg bij.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

7

Het Suikeratelier zit in Beek

8

Als ik marsepein of fondant over heb, trek ik het vacuum met een apparaat. Echt heel handig ook voor geopende zakken chips ed. Zo gaan de cupcakes ook in de vriezer. Neemt veel minder ruimte in.