1

Onderwerp: Wat kopen om te beginnen?

Hallo,

Ik ben even in de webshop aan het neuzen geweest en nou heb ik een lijstje gemaakt van dingen die benodigd zijn, eventuele toevoegingen of dingen die niet nodig zijn?
Hier komt hij dan:
1 kg marsepein
1 kleurstof
1 taartzaag
1 deegroller
1 smoother
1 bakvorm
1 caketester
1 spatel

Ik wil beginnen met een verjaardagstaart, eentje in 2d.

2

Re: Wat kopen om te beginnen?

Bij sommige webshops verkopen ze ook startersetjes. Misschien is dat een idee?

Volg je hart...want dat klopt!

nog wat ingredienten?
zoals biscuitmix en botercrememix

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

4

In plaats van een dure taartzaag zou je ook een witte pvc buis buis van 1 meter bij de gamma of zo in 2 stukken kunnen zagen. Bv. 40 cm em 60 cm lang.
Dan ben je maar

5

Als het echt is om te proberen of je het leuk vind zou ik wat schrappen in je lijstje wat je later ook nog kan kopen. De taartzaag (kan ik niet mee overweg, ik snij gewoon met een groot mes). Bakvorm kan je goedkoper kopen bij een simpele zaak als Blokker. Een caketester ken ik niet eens dus gebruik ik niet. En voor een spatel geldt denk ik hetzelfde als voor de bakvorm.
Wel zou ik dus meer dan 1 kleurtje nemen voor de kleurstof. Anders heb je een taart die maar uit 2 kleuren bestaat en dat is ook niet echt leuk. Er zijn wel setjes van 4 kleuren ofzo te koop.
En ik zou ook wat ingredienten kopen. Biscuitmix is wel heel handig. Botercrememix is heerlijk en makkelijk, maar je kan ook ies anders gebruiken als vulling. En zorg ook dat je poedersuiker hebt om je marsepein uit te rollen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

witje75 schreef:

In plaats van een dure taartzaag zou je ook een witte pvc buis buis van 1 meter bij de gamma of zo in 2 stukken kunnen zagen. Bv. 40 cm em 60 cm lang.

Volgensd mij haal je hier 2 dingen een beetje door elkaar Witje ;)
Met de PVC buis kan je de deegroller vervangen. En de taartzaag door een mes ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

witje75 schreef:

Moeilijk zagen hoor :lol:

Wat uitstekertjes in  oa bloemvormpjes. Daar kan je lekker onevenheden in je taart mee wegwerken ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

mamavanlaura schreef:

Hallo,

Ik ben even in de webshop aan het neuzen geweest en nou heb ik een lijstje gemaakt van dingen die benodigd zijn, eventuele toevoegingen of dingen die niet nodig zijn?
Hier komt hij dan:
1 kg marsepein
1 kleurstof
1 taartzaag
1 deegroller
1 smoother
1 bakvorm
1 caketester
1 spatel

Ik wil beginnen met een verjaardagstaart, eentje in 2d.

ik heb ook eerst 1 kleur gekocht en zo langzaam aan elke keer een kleur erbij.
(maar dit koop ik dan in een winkeltje hier in de buurt)
taartzaag vind ik persoonlijk wel fijn, al ben ik er wel een beetje onhandig in.
caketester, ken ik ook niet, wat doe je daarmee?
ik gebruik wel een breinaald (bij mams van zolder geplukt) om te kijken of de taart gaar is.
Spatel gebruik ik idd ook wel voor het afsmeren.

ik mis nog een stuk tafelzeil idd voor het uitrollen.

Ik mis zelf nog een map waar ik alle recepten in kan bewaren, die ga ik dus zo kopen, ik wordt gek van alle losse geprinte blaadjes.

en uitstekers idd, ik ben laatst bij een speelgoedwinkel geweest en daar klei dingen gekocht voor 1,50 euro.
Is leuk om mee te beginnen.

Pluk de dag !!!

9

Zoals Mniek voorstelde; zo'n starters-set van marsepein of fondant is wel een goede tip.

Bij Xenos, Action Shop, Blokker, etc. kan je ook goedkopere bakblikken kopen.
Een deegroller kan je ook voor minder dan 10 euro kopen bij bovenstaande winkels.

Dat tafelzeil is zeker ook een aanrader (iets van 2,00 euro per meter) bij Blokker.

Om je cake te testen op gaarheid: een breinaald of een sat

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

10

Dankjewel voor de tips. Mijn aankoop is inmiddels al binnen. Ik ben begonnen met

11

O ja, ik dacht eraan zelf de biscuitmix en botercreme te gaan maken zonder die mixen, moet lukken toch?

12

Ja hoor dat lukt prima.
Maaarrrrr ga aub niet vullen met de botercreme 1:1.
Dus ik weet niet hoe je de taart gaat vullen... maar 1:1 is echt niet lekker om mee te vullen.

13

mamavanlaura schreef:

O ja, ik dacht eraan zelf de biscuitmix en botercreme te gaan maken zonder die mixen, moet lukken toch?

Ja hoor, dat gaat prima! Ik ben ook begonnen met zelf biscuit maken, en botercreme extra ( zie recepten) om te vullen. :Y

Pas veel later ben ik voor 'lui' gegaan ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

mamavanlaura schreef:

Kleurstof zou ik inderdaad in de plaatselijke toko kunnen halen,

Niet doen! Die is veel te vloeibaar en dat geeft en enorme plakboel. Je kunt echt beter de kleurgels gebruiken.

mamavanlaura schreef:

Taartrooster kan wel gewoon dat rooster uit de oven toch? En taartkarton gewoon eerst een kartonnetje van een doos ofzo?

Yep, dat kan best :)

mamavanlaura schreef:

Enne.. wat is crisco?

Crisco is een plantaardig wit vet, in veel landen heel gangbaar in de keuken en gewoon in de supermarkt te krijgen, maar in NL vnl. in taartdecoratie winkels en in zommige toko's

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

15

mamavanlaura schreef:

Dankjewel voor de tips. Mijn aankoop is inmiddels al binnen. Ik ben begonnen met

16

Ik heb zaterdag bij de Sligro een hele mooie kunstof deegroller gekocht voor

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Wat kopen om te beginnen?