Onderwerp: Corpse Bride Weddingcake
Een paar weken terug stond in de rubriek bakken voor anderen een oproep van mireillea voor 't maken van bruidstaart a la Corpse Bride Weddingcake a la pinkcakebox http://cn1.kaboodle.com/hi/img/c/0/0/0/ … AABFFg.jpg. Lekker ongebruikelijk voor ons dorp en ik was dan ook best blij dat ik 'm mocht maken. Blij en tegelijkertijd toch wel 'n tikkie nerveus. Het bruidstoppertje moest tenslotte ook nog geboetseerd worden en die knokkige armpjes en beentjes zijn toch wel ff andere koek dan degene die ik tot op heden heb gemaakt. Maar ... al met al is 't resultaat me niet tegengevallen. Met name de gom vind ik erg goed gelukt en ook het totaalplaatje stond me wel aan.
Aangezien het verzoek was om zoveel mogelijk bij het originele ontwerp te blijven, heb ik niet zoveel kunnen aanpassen, maar met name de lagen met de swirls heb ik toch wat verfijnder opgezet. Ook is mijn kleurgebruik wat dieper. Daarnaast heb ik de afgelopen weken de jacht geopend op de vlinders en libelles, maar helaas .... 'k kon alleen plastic exemplaren bij de action vandaan op de kop tikken. Vandaar ook ff 'n fototje zonder vlinders .
Overigens was ik best benieuwd naar de reactie van het bruidspaar. Alle contacten liepen nl. via de weddingplanner en dan is toch lastig in te schatten wat ze van m'n aanpassingen vonden. Maar 'k heb me druk om niets gemaakt. Bij het ophalen van de spullen, zat 't paar in vol ornaat (toch wel gaaf hoor zo'n gothic trouwjurk), op me te wachten. Ze vonden de taart geweldig en hebben zich echt 10 minuten staan te vergapen. Vervolgens was de bruid na 't aansnijmoment weggelopen .... ze kon 't niet aanzien dat de taart in stukken werd gehakt
.
Al met al ... ben ik dus ook weer blij. Mireillea bedankt voor deze leuke opdracht!
www.jacstaartjes.nl