1

Onderwerp: Hulp gevraagd voor barbietaart

Ik wil vandaag beginnen met het maken van mijn eerste barbietaart. Ik wil proberen om hem morgen af te maken, maar heb tot uiterlijk dinsdag de tijd.

1)Bakken jullie de taart gewoon van cakebeslag of biscuit?

2)Hoeveel fondant gebruiken jullie ongeveer (dan weet ik hoeveel ik moet kleuren).

3)Hoe vullen jullie de taart? Of smeren jullie hem alleen maar af met botercreme met een smaakje? Ik ga zowiezo al een smaakje aan het beslag voegen, ik dacht aan chocola of vanille.

4)kan ik de botercreme een dag van te voren maken of moet het echt op de dag zelf?

Alvast bedankt! Ben best zenuwachtig om deze taart te maken. Ik wil hem voor een vriendin met haar 2 dochtertjes maken die altijd ons zoontje willen opvangen als wij naar een belangrijke afspraak moeten.

www.la-mouline.nl de leukste camping van het zuiden van Frankrijk!

2

Re: Hulp gevraagd voor barbietaart

Op de site van felecitaartjes staat een schema wat je allemaal nodig heb.
Bakken doe je gewoon met bisquit en hij kan gewoon net als een taart afgesmeerd en gevult worden met wat je wil sommige doen alleen een kartonnetje in het midden van het bisquit omdat hij vrij hoog is.
Botercreme kan je ook een dag van tevoren maken

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

3

Re: Hulp gevraagd voor barbietaart

Natacha heeft het meeste al gezegd :) Als aanvulling voor het vullen heb ik nog dat ik -vanwege de hoge, smallere vorm van de wondermold- deze vaak met vijf of zes lagen vul ( normaal maar 2 of 3 keer), en dan met iets dunnere lagen vulling. Hierdoor blijft de vorm iets beter behouden, en heb je ook niet van die hele dikke happen biscuit in elke stuk :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>