1

Onderwerp: siliconenmal maken twee verschillende --> ervaringen?

Hey iedereen..

Ik heb inmiddels met de zoekfunctie twee oude topics gevonden hierover, alleen heb toch niet gevonden wat ik zocht.

Ik ben (ook via de vorige topics, en door zelf te googlen) erachter gekomen dat je zelf mallen kunt maken van siliconenmix.

dit zijn de links voor Nederlandse webshops:

http://www.hethobbypakhuis.nl/HP/Prod.a … mp;id=3302
en
http://www.zilverklei.eu/index.php?item … mp;lang=NL

Ik vroeg mij af of sommigen van jullie hier inmiddels ervaring mee hebben, en of het goed werkt/ niet breekt oid.

En ik zag dat de eerste een stuk goedkoper is als de tweede. Nu vroeg ik me af of je die eerste ook zou kunnen gebruiken voor chocola, fondant, etc.
Want in de winkel zijn die dingen toch ook allemaal van siliconen-spul gemaakt? En die worden ook allemaal gebruikt voor bakken..

Zou er verschil zitten in die twee siliconenmixen qua giftigheid?

Nou, wie weet hebben jullie een antwoord, ik ben benieuwd, anders zou ik die eerste wel eens willen proberen namelijk ;)

2

Re: siliconenmal maken twee verschillende --> ervaringen?

ik heb nav die topics eens rondgemaild en het werd mij van alle kanten afgeraden om dit te gebruiken voor eetbare dingen (zoals marsepein en fondant dus)

Groetjes, Dorothea.

3

Je kan nu al zo  veel siliconen maletjes gewoon kopen ik zou et niet doen.
Als je et echt wil doen zou ik de 2de link gebruiken met de mix in 2 delen.. de eerste is gewoon een stuk klei en de 2de zegt al dat et veilig is.
Hoe wel ik et echt niet zou doen.

4 Laatst bewerkt door Elvuuwiej (30-10-2009 14:31)

Wel jammer, want het leek me erg leuk. (Dan kan ik ook zelf dingen ontwerpen ipv standaard vormpjes gebruiken)

Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval!!

5

Die tweede is volgens mij wel handig, want die blijft elastisch. Ik heb zelf een kleine gezichtsmold gemaakt van fondant met tylose. Dat is ook best aardig gelukt.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Maar die figuurtjes eten we toch niet op?Ik zou ze kleven op een voetstukje van fondant en dat op de taart zetten