1

Onderwerp: Krasjes in fondant na het smootheren... wat doe ik fout?

Heb pas een smoother gekocht en was er helemaal mee in mijn nopjes... tot ik 'm ging gebruiken.
Ik had mijn fondant uitgerold en nou begreep ik dat je met je smoother erover heen moet gaat om die mooi vlak te krijgen. Daar begon het al mee, het werd wel glad maar er kwamen ook een soort krasjes in, terwijl mijn smoother toch echt geen bobbeltjes ofwat ook vertoont??
En na nog een keer uitrollen en smootheren was ik het zat en heb ik het dus maar zo gelaten.
Vervolgens besloot ik om na het bekleden van de taart ook nog voorzichtig te smootheren, waar zo'n ding voor bedoeld is toch?
Toen begon mijn fondant ineens te scheuren...

Op deze manier schiet ik er natuurlijk niks mee op...

Wie kan mijn helpen??  Alvast bedankt!!

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

2

Re: Krasjes in fondant na het smootheren... wat doe ik fout?

Misschien druk je te hard? Ik smoother altijd met zachte, ronddraaiende bewegingen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Dat was mijn gedachte ook. Niet hard drukken op je smoother, maar hem er zachtjes, als bijna vanzelf, overheen laten gaan in eene draaiende beweging..

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Kan het zijn dat er poedersuiker op je fondant lag, dus niet op je smoother?

5

Ik heb er voor mijn gevoel ook niet op geduwd... Maar zal morgen eens kijken of dat scheelt. Dank jullie wel.

@ AnjaH, ik heb geen poedersuiker gebruikt.. Anders zou dat idd de krasjes kunnen verklaren.

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

6

Ik gebruik nooit een smoother, kan met dat ding niet overweg.
Dus doe alles glad maken met mijn handen :)