1

Onderwerp: Complete taart met botercreme?? en icing zacht houden?

Ik wil graag 3d taarten maken zoals die beren of de trein. En dan met van die sterretjes/bloemetjes volspuiten. Je ziet het veel op foto's hier en bij planet cake.

Maar het lijkt me niet erg lekker om een complete taart met botercreme te decoreren. Of is dit goed te doen?

Ook maak ik heel graag slagroomtaarten. Heb ook de canon aangeschaft. Nu nog even eetbare inkt halen en dan ga ik lekker zelf printen.
Nu vroeg laatst iemand aan mij of ik ipv slagroom ook icing gebruikte.
Maar dit word toch keihard? Of is er ook icing die zacht en smeerbaar blijft?
Had ooit eens een grote pot besteld uit de webshop maar dit was te veel voor 1 taart en was maar beperkt houdbaar.
Graag zou ik het zelf willen maken.

Jeetje.. veel vraagjes zo he voor het mijn 1e bericht :D

Mijn lieve kleine Davina is bijna 1 jaar! Reden voor een heeeeeele grote taart :lol:

2

Re: Complete taart met botercreme?? en icing zacht houden?

Niet iedereen is even gek op botercreme inderdaad. Maar als je 'm met mix maakt of meringue-botrercreme dan is het al een stuk minder boterig dan bv 1:1

Royal icing wordt inderdaad hard, maar in Amerika noemen ze zo ongeveer alles wat je over een taart kan doen icing. Zelfs botercreme. Dus daar kan je alle kanten mee op.

Mijn tip: kijk even hier links bij de recepten en in het "ingezonden recepten" forum. Dan kom je heel veel lekkere dingen tegen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Icing zacht houden kan met glycerine, dit kan je een beetje toevoegen en dan blijft het zachter!

4

hallo allemaal, ik ben Ellen en ben nieuw op het forum , weet iemand hoe de verhoudingen liggen bij het gebruik van glycerine in icing ??? alvast
bedank voor jullie hulp

Taart groetjes Ellen