1

Onderwerp: stapelen met dowels. hoeveel?

ik heb al gezocht via zoeken, en normaal kijk ik op tartacadabra voor het stapel, maar die site ligt eruit en bij zoeken niets daarover gevonden.

Ik zit dus met het volgende. ik ga binnenkort een stapeltaart maken van 4 hoog, maar nu weet ik niet hoeveel dowels ik er per laag in moet doen zodat het goed stevig blijft. heeft iemand hier een schema van zoals op tartacadabra?
En weet iemand welke dowels ik het beste kan gebruiken? ben van plan om ze uit de shop te bestellen.

hoop dat er iemand antwoord op heeft.
Alvast bedankt

2

Re: stapelen met dowels. hoeveel?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik lees ff mee. Weet iemand trouwens of die site uberhaupt nog in de lucht komt?

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

3

De site gaat weer de lucht in, volgens mij zeer binnenkort al, hij zou er een maandje uit liggen. Is gewoon een spaans verschijnsel :+

Ik doe altijd een oneven aantal in een rondje (5 of 7 net naar gelang de grootte van de taart), net iets kleiner als de diameter van de taart die erop komt + eentje in het midden.
Ik gebruik overigens maisprikkers, die kun je halen bij groothandels.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

als ik de dowels van wilton gebruik, dan hoef ik er waarschinlijk iets minder in te doen of juist niet? want die van wilton zijn vrij stevig geloof ik toch.

weet er iemand of ik het beste de houten of de platic dowels moet nemen?
een hoop vragen, maar wil niet dat die taart scheef gaat hangen hahaha,
is toch een bruiloft

ik weet niet precies hoeveel je er nodig hebt, als je goed stuk misschien wel per laag 4, dat is ten slotte bij de plates en pillars ook zo, maar dit weet ik niet zekewr. bij de P&P zitten ze natuurlijk ook weer vast in de plaat.

verder... om de plastic dowels recht af te kunnen snijden/zagen.... gebruik een buizensnijder van de doehetzelf-winkel. Daarne snijd je hem kaarsrecht af en heb je niet het risico dat ze ietsie scheef zijn en de taart dus ook

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs