1

Onderwerp: Bossche bollen!

Omdat er veel gevraagd wordt naar het recept van mijn bossche bollen, bij deze ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FCP6VE6H.jpg

Circa 5 bollen.

Ingredi

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

2

Re: Bossche bollen!

Gwenneke Super bedankt voor je recept en de duidelijke uitleg erbij!

ik ga deze gelijk even opslaan en binnekort als ik tijd heb ze echt eens maken!!

Ze zien er werkelijk heerlijk uit!

Thanks!

Re: Bossche bollen!

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

4

Re: Bossche bollen!

Van mij ook dank je wel. Ik ga ze zeker eens op deze manier proberen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Re: Bossche bollen!

Zien er goed die bossche bollen! Bedankt voor het recept; ik ga ze zeker een keer uitproberen. :thumb:

6

Re: Bossche bollen!

Jammmmmie, heerlijk.
Dank voor het recept.
Ik ga ze ook zeker weten maken!

Er schijnt altijd wel ergens de zon

7

Re: Bossche bollen!

oh het water loopt me in de mond zeggen ze wel eens.

zodra ik tijd heb ga ik het proberen.

groetjes christel

8

Re: Bossche bollen!

Ow ow ow, van afvallen komt weer niks komend jaar!
Deze moet ik uiteraard uit gaan proberen.:9

Re: Bossche bollen!

Ohwwwwwwwwwwwwwwwwwwww dat ziet er lekker uit!!!!

Mijn goede voornemen voor 2010: die ga ik proberen! :lol:

10

Re: Bossche bollen!

Yep die ga ik ook uitproberen.
Maar mijn 'bosche bol' vind ik de lekkerste...
Mijn man is in Den Bosch geboren dus.... een bosch bol :lol:

11

Re: Bossche bollen!

Uhm...... volgens mij zijn dit Moorkoppen. Ik bedoel...een Bossche Bol heeft geen slagroom OP de BB, een Moorkop wel. Verder zijn ze hetzelfde. Tenminste, zo heb ik het altijd gehoord. Hier in Den Bosch eo. zie ik ook nergens Bossche Bollen met een toef slagroom. Maar ze zijn inderdaad erg lekker!!!

12

Re: Bossche bollen!

wat esther zegt, bossche bollen zijn ook met alleen maar chocola eroverheen, anders heten het moorkoppen

13

Re: Bossche bollen!

ik zie t recept niet  :nooo

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

14

Re: Bossche bollen!

Het recept is inderdaad verdwenen. Zonde zeg  :(

15 Laatst bewerkt door Sofia (11-03-2010 17:19)

Re: Bossche bollen!

Moonfairy en Veerle; ik heb het recept voor jullie:

Bossche bollen- Circa 5 bollen.

Ingrediënten:
1 dl water
1 gram zout
50 gram roomboter
60 gram bloem
2 eieren (Large)

Voor de vulling:
500 ml slagroom
Klopfix

Voor de ganache:
250 gram pure chocolade
250 ml slagroom

Breng het water, zout en de boter aan de kook. Roer daarna in een keer alle bloem erdoor. Hierdoor krijg je een soort grote deegbal. Hij is goed wanneer hij loslaat van de wand van de pan. Neem de pan van het vuur af en laat deze afkoelen. Wanneer de pan handwarm aanvoelt, roer je 1 voor 1 de eieren door het deeg. Goed blijven roeren, na een tijdje neemt het deeg het ei op. Verwarm je oven voor op 220 graden. Dit is wel essentieel, omdat het snel moet rijzen in het begin! Vervolgens spuit je 5 gelijke hopen op je ingevette bakplaat. Ikzelf doe het op een siliconenmatje. Daarna in 25-30 minuten goudbruin bakken. Na ongeveer een kwartier mag je de temperatuur naar 200 graden terugbrengen wanneer het te hard gaat. De soezen zijn goed wanneer ze heel licht aanvoelen. Laat ze vervolgens afkoelen. Dit duurt niet zo lang. Klop ondertussen je slagroom op met de klopfix. Maak een gat in de onderkant van de soes en spuit deze helemaal vol. Er gaat behoorlijk veel slagroom in

Ganache maak je door je chocolade te smelten (au bain marie, of eventueel in de magnetron). Breng de slagroom aan de kook en roer vervolgens de chocolade erdoor. Laat het goedje afkoelen tot het de juiste dikte heeft. Doop de soezen vervolgens in de ganache. Ik vind het zelf het lekkerst als je hem 2 of 3 keer erin doopt, tussendoor even op laten drogen. Toef slagroom erop, en voila, smullen maar!

16

Re: Bossche bollen!

Sofia, je bent een held! Bedankt!

17

Re: Bossche bollen!

Graag gedaan hoor!  ;)

Re: Bossche bollen!

even een oud topic naar boven halen.
ik probeer deze nu te maken. (heb ze al eerder gemaakt en geweldig gelukt!) maar nu de 2e keer weer het zelfde probleem ze rijzen niet.
iemand een idee?

voor de glutenvrije taarten!