1

Onderwerp: Marshmellow bekleding

En ja hoor, na enige tijd weer een poging wagen.
Ik wil een klein taartje voor oma maken, die is a.s donderdag jarig en ben heerlijk vrij woensdag en donderdag, dus ga t erop wagen.
Heb 2 zakken MM gehaald mini's nog wel.
Speciaal voor cakes en taarten.

Is het makkelijk te maken, en werkt het fijn uit?
Iemand ervaring?

Groetjes

Een verslaving begint vaak bij de 1e keer, was ik maar nooit begonnen met.............................bakken

Re: Marshmellow bekleding

Ik maak altijd mijn eigen MMF,maar dan van grote,maar dat maakt niks uit, die kleintjes smelten sneller in de magnetron!!
Het is wel een beetje een kliederboel om het te maken,maar het is hartstikke makkelijk en snel,en goedkoop!
Mag ik vragen waar je die kleintjes hebt gekocht??Ik vind die altijd zo lekker in de warme chocolade melk!!
Groetjes Darlene

3

Die kleintjes kan je gewoon in de supermarkt kopen. Tenminste hier in de c1000.

Ik doop ze vaak in het overgebleven reestje ganacha, ook heerlijk

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik heb ze bij de C1000 gekocht.
Liggen bij de taartversiersels.
Bij de klopfix, vanilliesuiker e.d
Ik ga er woensdag mee aan de gang, ben reuze benieuwd...
Ook of het fijn verwerkt, heb al eens zelf fondant gemaakt, dat was niet voor herhaling vatbaar. haha

Een verslaving begint vaak bij de 1e keer, was ik maar nooit begonnen met.............................bakken

5 Laatst bewerkt door Adelien (26-10-2009 13:03)

ik heb gisteren voor de tweede keer MMF gemaakt, en dat ging al stukken beter dan de eerste keer maar het blijft wel kliederzooi, maar je hebt binnen een no time MMF.

ik heb ook die kleine marsmallows gebruikt - gekocht bij de Intratuin..

succes met je MMF..!!

6

Hoe vaker je het doet hoe handiger je er in wordt. Ik doe meestal eerst de gesmolten marsmellows en het water met de mixer met deeghaken mengen. Dan steeds een beetje poedersuiker erbij, tot je merkt dat de mixer het zwaar gaat krijgen. Dan maak doe ik een berg poedersuiker op het aanrechtblad. met een schraper schraap ik het mengsel uit de kom op de poedersuikerberg. En dan van de zijkant steeds poedersuiker erop doen en kneden. Tot het goed is. Zo valt het plakken en de zooi aardig mee.

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

7

Alles wat je gebruikt heel goed met crisco insmeren, dat helpt echt tegen de zooi/het plakken! :Y Verder is het inderdaad goed te doen en heeel erg lekker :9 :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Het scheelt ook of je suikerbakkerspoeder gebruik of poederssuiker dat stuift heeeeeel veel meer

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

9

Owwwww en dan heb ik geen mixer met deeghaken, alleen in het bezit van een Hema-staafmixer...de alleen uit de kast is gekomen voor t pureren van babyprak.
Ik ga woensdag uitproberen, t liefst morgen natuurlijk maar of de taart dan nog lekker smaakt donderdag is de vraag :D

10

De mmf kan je wel alvast maken, scheelt weer voor woensdag.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Wow thanks, wist ik niet... kan ik dan ook mijn Tobleronemousse maken :)
Scheelt een hoop, heb ik alle tijd donderdag om hem mooi te maken...

12

Ik denk eigenlijk niet dat een staafmixer geschikt is om mmf te maken ;think: Ik zou dan gewoon de spierballen laten rollen en het met een lekker brede spatel doen :Y

Groetjes, Adrienne

13

Update, tobleronemouse is van de baan, zag nog net manlief de trap oplope met de zak!

14

J!lly schreef:

Update, tobleronemouse is van de baan, zag nog net manlief de trap oplope met de zak!

:lol:  Ik moest 'm 2x nalezen, maar... :lol:

Groetjes, Adrienne

15 Laatst bewerkt door Pooh (26-10-2009 21:15)

J!lly schreef:

:lol:

Anders had het ook niet gekund, daar zit slagroom in. Dat moet zo vers mogelijk anders is het niet te vr*ten.
Kan manlief goed gooien? O-)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com