1

Onderwerp: ondertrouw taartje.

Hallo.

Hierbij mijn 4e taartje en mijn 1e stapel. Hij is bekleed met marsefond, en dat ging me deze keer niet zo goed af. De bloemetjes zakte helemaal uit met oppakken. Het plakte aan alle kanten. Kan dat komen aan het soort marsepein? Ik had er de vorige keer helemaal niet zo'n last van.
Maar goed, ik zou graag van jullie horen niet wat beter kan, maar graag hoe ik het dan anders moet doen. Dus hebben jullie nog goeie tips, Dan hoor ik het graag.
Deze taart is voor een dierbaar iemand van me die afgelopen week in ondertrouw is gegaan. Ze zouden me laten weten wat ze er van vinden. (hij is in het verleden banketbakker geweest)

De taart is gevuld met frambozenmouse (frambozen uit de eigen tuin van de ontvangster) en met bonbon bloc vulling. En afgesmeerd met merinquebotercreme hazelnoot/nougat. Het grijze deel is van chocolade marsefond.

En hier is tie dan.
http://i33.tinypic.com/6iyblt.jpg
http://i34.tinypic.com/2hrlfdj.jpg

2

Re: ondertrouw taartje.

ziet er leuk uit!

Veel liefs Rafaëla

3 Laatst bewerkt door moon1976 (25-10-2009 17:03)

hoi,

misschien komt dat het zo warm is doordat zelf je handen tewarm zijn.
Ik heb daar momenteel ook erg last van en dat is niet fijn bekleden.
Wel jammer van die deukjes in de bovenste taart!maar het ziet er leuk uit!
Tip zou de foto verkleinen dan kunnen we hem in het geheel beter zien.
het is nu volgens mij een erg groot bestand

4

Ik vind m leuk! Ik dacht meteen, te veel lijm. Ik 'vergeet' ook nog wel eens dat ik niet hoef te smeren zoals met echte lijm en papier. Een klein drupje is genoeg!

Groetje, Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

5 Laatst bewerkt door jesni (27-10-2009 13:44)

Hoi.
Dank jullie wel voor jullie reactie's.
Ik wil de foto's wel verkleinen, maar mijn man heeft ze geplaats, (heb geen idee hoe dat werkt :o ).
En ik weet niet hoe ik ze moet verkleinen.

Ik heb geen lijm gebruikt. Zou als het niet zou plakken ook niet in me opgekomen zijn om wel te gebruiken.
Het is dus lijmloos.

Groetjes Jesni

6

Hoi.

Vandaag de ontvangster gesproken. En ik mag als ik het zie zitten de taarten voor hun maken.
En natuurlijk wil ik dat wel.
Ze willen voor s'avonds de taarten hebben voor 150 personen.
Allemaal losse taarten.
Maar ga eerst een hele goede planning maken.
Tips zijn van harte welkom.

Groeten Jesni.