1

Onderwerp: hoe gebruik een sjabloon

Heeft iemand een gouden tip hoe ik het makkelijkst/ meest veilig een sjabloon over kan zetten op een taart?

Ik wil voor mijn dochter een taart maken die bekleed is met chocolade fondant met een sjabloon van Catootje er op.
Nu moet die taart 1 nov. af zijn; echt veel tijd om e.e.a. te bestellen en uit te proberen heb ik dus niet.

wat werkt het handigst/ veiligst?
- poeder met alcohol
- kant en klare icing
of zou het ook kunnen met glazuur in een spuitzakje?

Groetjes Kim

Re: hoe gebruik een sjabloon

t kan met van alles, icing met paletmesje uitsmeren (plamuren) over het stencill
of lusterdust gebruiken, of spuiten met kleurstof of glansspray noiem maar op. schilderen kan natuurlijk ook

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb vandaag voor het eerst icing gesmeerd in een sjabloon (Tirza had het me gedemonstreerd ;) ) Viel me niet tegen, maar om het helemaal mooi te krijgen moet ik toch wel even oefenen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

wat vond je dat er dan nog beter moest gaan jo?

groetjes Tirza     

5 Laatst bewerkt door Cato (25-10-2009 20:05)

@jozien, bendankt voor het delen van je ervaring.
Geeft de burger moed :)
@Tirza, als ik jouw reactie lees is het dus een kestie van uit proberen wat je zelf het mooiste vind en wat het beste bij je past?

Groetjes Kim

Cato schreef:

@jozien, bendankt voor het delen van je ervaring.
Geeft de burger moed :)
@Tirza, als ik jouw reactie lees is het dus een kestie van uit proberen wat je zelf het mooiste vind en wat het beste bij je past?

ja eigenlijk wel. Ik vind zelf dat het ook afhankelijk is van wat voor soort sjabloon het is en wat daar het beste bij past

groetjes Tirza