1

Onderwerp: Figuren maken

hoi

ik wil voor over 2 weken een bruidstaart maken met onder andere veel zelfgemaakt bloemen erop. Waarmee kan ik het beste deze bloemen maken, en hoe lang zijn ze dan houdbaar. En wat is beter/lekkerder/handiger, bloemen van zacht 'materiaal' of juist van hard?

groeten

Juul

2

Re: Figuren maken

van zacht materiaal zoals marsepein, mmf zijn de bloemen ook eetbaar. Van hard materiaal zoals de bloemen van Franky zijn ze ook wel eetbaar maar toch meer bedoeld voor decoratie. Ik heb een workshop gevolgs bij Franky en ze gebruikte toen de nieuwe fondant van de webshop (pastillage geloof ik) daar kun je hele mooie verfijnde bloemen mee maken.
Voor het maken van de bloemen heb je heel veel verschillende uitstekers (roze, narcissen, kelken etc. etc.) In de webshop is zelfs een pakket met uitstekers te bestellen. Verder staat er bij de howto's op deze site een howto van een narcis en ik meende ook van een roosje. Deze laatste kun je ook maken zonder uitstekers. Probeer anders ook ff de zoekfunctie van het forum dan kom je ook veel how-to's tegen.
Groetjes Marije

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

3

Re: Figuren maken

Er bestaan ook echte, eetbare bloemen!! Lijkt mij ook wel mooi, maar misschien 'vertrouwen' mensen het dan niet...
Ik had vooraf voor mijn paastaart bloemen van fondant gemaakt, maar die braken erg snel. Misschien kun je er tragant gom doorheen doen?

Ik ben wel erg benieuwd naar je bruidstaart hoor!! :Y

4

Re: Figuren maken

Ik had voor mijn bruidstaart bleomen van marsepein gemaakt. Ik had er geen tragantgom gedaan, maar ze een dagje laten drogen om ze iets steviger te laten worden. Daarna heb ik ze voorzichtig in huishoudfolie gelegd en in een afluitbare doos bewaard. Dan kun je ze heel lang bewaren. Je kunt met een aantal uitstekers verschiilende bloemen maken en dan hartjes erin van een pareltje of van een andere kleur marsepein. En roosjes zijn ook erg leuk om te maken, daar heb je geen uitsteker voor nodig.

5

Re: Figuren maken

Hoi,

Ik gebruik de gumpaste van de shop. Deze wordt hard en blijft goed in vorm. Is wel eetbare zolang je geen ijzerdraadjes gebruikt. (doe ik dus wel)


groetjes Francisca

6

Re: Figuren maken

bedankt voor de tips! ik ga ermee aan de slag! ben nu aan t oefenen met maken van bloemen (gewoon van die hele simpele, zoals kinderen ze tekenen..)

groetjes
Julie

7

Re: Figuren maken

ik heb het resultaat bij de show off gezet. De taart is gisteren super goed ontvangen...