1

Onderwerp: Hoe begin je?

Ik wil ook graag mooie taarten bakken. Ik bak wel cakes en taarten bijv. appeltaarten, maar wil nu eens een uitdaging. Maar hoe begin je? Wat schaf je aan?
En waar koop je het?

Gr, Cl@udi@

Na een eigen gemaakte taart wil je nooit meer iets anders....
Groetjes Claudia

2

Re: Hoe begin je?

begin bij het begin :D

ik heb als eerste een kilootje of wat fondant gekocht en wat bloem uitstekertjes...heel veel lezen en bekijken op het forum en dan zelf eens proberen.

mijn eerste taarten zagen er leuker uit dan dat ze smaakten, nu gaat de smaak toch wel voor :)

na een aantal taartjes wil je meeeeeeer en meeeeer, en dan ben je verslaafd...elke dag even op het forum kijken en de winkelwagen van de webshop volgooien, weer wat dingen eruit, nieuwe dingen erbij :D

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

jufdorien schreef:

na een aantal taartjes wil je meeeeeeer en meeeeer, en dan ben je verslaafd...elke dag even op het forum kijken en de winkelwagen van de webshop volgooien, weer wat dingen eruit, nieuwe dingen erbij :D

Owwwwww wat komt me d

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

4

hahaha ... ben nog maar net begonnen met bakken ( 3 weken geleden) en heb ondertussen al 2 manden vol bakmaterialen en benodigdheden liggen, en n

5

Ik zou zeggen, je begint bij het begin ;) .
Maar dat is wel een beetje kort door de bocht. Ik zou gewoon eens lekker gaan spitten op deze site. Gewoon de FAQ (engels voor veel gestelde vragen :Y ) goed doorlezen en de how to's bekijken. Gewoon het kopje links boven aan beginnen en dan kom je vanzelf ook uit bij de webshop.
En dan gewoon beginnen et bakken en eenvoudig bekleden. Kijk eerst eens goed thuis rond wat je hebt liggen (uitstekers van kinderen wellicht?).

Succes in ieder geval.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

En eens in de buurt kijken of een van de medebaksters nog een leuke workshop geeft voor beginners. Tijdens een workshop krijg je toch wel heel veel tips die je soms niet 1-2-3 op het forum vindt.

7

Ottolien schreef:

Ik zou gewoon eens lekker gaan spitten op deze site. Gewoon de FAQ (engels voor veel gestelde vragen :Y ) goed doorlezen en de how to's bekijken.

Dat wilde ik ook zeggen: De howto's bekijken en de FAQ's lezen!

Mijn website: Presentaart

8

de eerste taart die ik gemaakt heb,
heb ik gebakken en gevuld met een simpele vulling, botercreme en jam.
Ik heb die taart overigens doorgesneden met een groot mes. Bakblik had ik wel in huis. Ik heb een pakje fondant gekocht en een potje met kleur.
De taart heb ik bekleed en versierd met sterretjes, die uitsteker had ik toevallig in huis. Dus ik heb niet veel gekocht voor mijn eerste taart, ik wou eerst weten of ik het wel kon. De taart was niet supermooi, maar wel lekker.
Ik heb dit recept gebruikt http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … sisbiscuit
en deze howto vond ik erg makkelijk
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38571

Ik heb laatst een workshop gevolgd. Toch wel erg handig en leuk.

Ondertussen heb ik mijn vierde taart gemaakt.
Ik heb wel een taartmes ding gekocht (hoe heet dat) dat is toch makkelijker om je taart door te snijden vind ik. Ik heb een soort mes gekocht om de botercreme goed om de buitenkant van de taart te kunnen smeren. En ik heb bij een speelgoedwinkel wat uitstekers gekocht voor 1,50 euro. En ik heb ondertussen wat kleurtjes gekocht.

Pluk de dag !!!

9 Laatst bewerkt door djehr (26-10-2009 11:17)

Hey superleuk! Ben wel erg benieuwd naar je taartjes :)
Dus volgende keer wel even een foto maken en posten in de taartenparade. Kunnen wij ook meegenieten van je mooie baksels (en voor jezelf ookleuk om tips en complimentjes te ontvangen ;)

10

ik heb wel foto's gemaakt, maar moet ze idd nog plaatsen
:O

Pluk de dag !!!