1 Laatst bewerkt door Almie (21-03-2010 17:17)

Onderwerp: Welke van de 2 lemoncurd recepten?

Hee hoi iedereen :)!!,
Ik heb al even bij de zoekfunctie gekeken, maar ik kom er niet uit. Daarom een vraagje.

Op de site staan 2 lemoncurd recepten. Wat is jullie ervaring? Welke is lekkerder?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Welke van de 2 lemoncurd recepten?

ik gebruik deze altijd:

Lemon curd ( Makkelijk Magnetron recept)
Ingredi

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

3

Ik heb 1 keer het 1e recept gemaakt. Was super makkelijk en erg lekker!

4

Ik gebruik de lemon curd van AH, geloof een Engels merk (marmalade).
Heel makkelijk en volgens de visite ook altijd erg lekker ;-) !

5

Ik heb de tweede van de site gemaakt en ik vond hem vrij dun...duurde lang voordaat ie iets dik werd. Hij is een beetje gelei-ig geworden, maar niet als jam zeg maar. Hij is wel erg zoet, maar misschien straks in de taart is dat juist super-lekker....heb de taart nog niet helemaal af, dus nog niet geproeft.
Het kan zijn dat ik TE grote citroenen had, of misschien te ver geraspt (teveel raspel) of teveel sap misschien?
Ben erg benieuwd hoe het smaakt en of hij toch stevig genoeg was de vulling.

Kooppie

6

Ik heb toch de 2e gemaakt. Hij bleef idd erg dun, maar toen ik hem in een potje had gedaan en het afgekoeld was, werd het juist heel dik. Nu issie minder goed smeerbaar, maar wel ERG LEKKER!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

De taart is wel gelukt, had gelukkig wel een botercreme dijkje gespoten.
Hij is wel wast dikke geworden in het potje in de koelkast. Ik had ongeveer de helft gebruikt, klopt dit? Ik durfde er niet teveel op te doen, bang dat de lagen gingen drijven hihi.
De smaakervaringen waren erg wisselend. Vele vonden het lekker fris, naast het zoete van marsepein. Andere hielde niet van citroen en aten het ook echt niet op.
Persoonlijk vond ik het lekker.

Kooppie