1

Onderwerp: Taart van eigen recept :-)

Ja heb dus zelf een lekkere recept bedacht ,met de spullen die ik thuis had (moet immers herstellen van operatie ,dus niet alles in huis)
Dus begin met het ontdooien van 1 pakje roomboter bladerdeeg ..
Dus bladerdeeg/springvorm(24 cm) /custart/ melk/ eigen gemaakte compote van pruimen -cranberry-rozijnen / 2 appels/ suiker /kaneel/ slageroom .

350 ml melk opzetten en papje maken van de custart = 70 gr +70 gr suiker met wat melk , (slageroom er door heen als het lauw is en zorgen dat er geen klonten in komen )
Dus na het ondooien de heteluchtoven voorverwarmen op 160 gr.
De springvorm invetten en dan met plakken bladerdeeg rondom en bodem bedekken..wel wat uitrekken .
Laag custartpudding en laag compot en laag custart en dan de geschilde appeles met suiker/kaneel door elkaar heen roeren en dan in custart leggen wel echt dat de partjes net te zien zijn (ow ja heb gewoon appels gepakt van fruitmand)
Dan de over gebleven bladerdeeg over de gevulde springvorm leggen en alles naar de randen drukken dat het goed sluit .
Dan nog 1 geklutste ei er over heen kwasten ...en dan in de oven op 180 gr en dat ongeveer zo,n 35 min ..kijk met breinaald of het droog is .
Laten afkoelen ......en ik had nog chocolade ;-) dus ook gesmolten en en mt laaste rest slageroom er door geroerd ...aflaten koelen en ik kon er zo waar twee lagen over heen maken .

De taart heeft de hele nacht in koelkast gestaan en s,morgens bij de koffie aangesneden ...en mn man is altijd mn tester :-) en ja hoor hij vond het mmmmjammie

Dus geen foto helaars ....maar bij de volgende zal ik foto maken (als ik weet waar de foto toestel ligt ,raar toch als een kleine wk in ziekehuis hebt gelegen ..kun je nooit iets weer vinden ..tenminste ikke dan )

Gr van mij

En mag het jullie bekomen ..

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...