1

Onderwerp: met slagroom vullen ??

hallo allemaal, :D

ik heb een vraagje over vullen met slagroom... Kan dit gewoon ??of moet ik iets door de slagroom heen mixen zodat hij steviger word ?? dit is het tweede taartje wat ik ga maken. (het eerste taartje moet ik nog bij de show off zetten maar hij smaakte HEEERLIJK :P !! haha ben helemaal verkocht) ik heb nog fondant over van het eerste taartje en mijn nichtje word zondag 16 dus ik dacht ik maak een mini-taartje voor haar (kleinste blanka schaaltje) en nu wil ik die met slagroom en verse aardbeien vullen..
kan dit gewoon ??? en als ik helemaal klaar ben met bekleden kan ik dat gewoon in zijn geheel in de koelkast zetten of is dat niet goed voor de fondant ? de slagroom zal toch koel moeten staan he...(ben bang dat die anders niet meer zo lekker smaakt de volgende dag haha).. alvast bedankt  !!

groetjes mel :thumb:

Groetjes Mel

2

Re: met slagroom vullen ??

Ik gooi zelf altijd klop fix door de slagroom. Dan weet ik zeker dat de slagroom niet gaat terug lopen.
Als je slagroom gebruikt moet de taart inderdaad in de koeling staan. Zorg we dat je koelkast niet teveel condens heeft. Ik haal altijd eerst even een doek door de koelkast heen zodat ik zeker weet dat er niet veel vocht in de koeling zit.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ok bedankt voor de tip. en die klopfix..? gewoon bij de supermarkt ??

Groetjes Mel

4

yep!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

super  !!!  moet zo naar de winkel komt weer goed uit haha !!

Groetjes Mel

Aangezien slagroom heel snel uitdroogt heb je condens nodig om het goed te houden.
Slagroom loopt alleen terug als je het niet goed opklopt zie onderstaand topic.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70681

Als je zondigt zondig dan lekker

7

Slagroom in een afgesloten taart zoals met fondant, droogt ook  niet uit is mijn ervaring.
Ik klop mijn slagrrom inderdaad niet heel ver. Daar hou ik niet van, dan vind ik het al teveel boter worden. Net iets voorbij lobbig is voor imij meer dan genoeg.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.