1

Onderwerp: gedecoreerde taart 2 keer invriezen?

Hoi!

Ik heb een vraag over 2x invriezen van een gedecoreerde taart. Met de zoekfunctie heb ik al verschillende topics erover gevonden en gelezen maar dat ging dan over voornamelijk over het kapsel, na het bakken in de vriezer, eruit om te decoreren en dan nog eventueel een keer invriezen bij de persoon voor wie hij bestemd is.

Maar ik heb hier een taart die al helemaal klaar is en al een keer ingevroren is geweest. Hij is dinsdag uit de vriezer gehaald om gister te eten bij een gelegenheid. Nu is dat dus niet gebeurd en hij staat onaangeroerd in de keuken. Graag zou ik hem willen bewaren voor zondag als er bezoek komt.
Alleen twijfel ik of het verstandig is om hem nogmaals in te vriezen. Met het kapsel zit het wel goed denk ik (gezien de reacties hier op het forum) maar ik maak me zorgen over de marsepein!

Iemand ervaring hiermee?

Trotse mama van Ya

2

Re: gedecoreerde taart 2 keer invriezen?

geen ervaring mee, maar ik zou het gewoon proberen als het voor eigen gebruik is en een pak koekjes achter de hand houden, mocht het niet lekker zijn.

3

Ik zou et niet doen
Zou jij zelf bijv vlees in de viezer gooien eruit halen en dan weer vriezen? of brood?
ik denk niet dat de smaak er beter van wordt

4

Ik weet niet beter, dan dat je nooit iets 2x mag invriezen, behalve icepacks dan :lol:
Ik zou het niet aandurven. Kun je hem niet beter tot zondag bewaren in de koelkast? Dat is nog maar 3 dagen, als er geen slagroom inzit, moet het volgens mij kunnen. Ik zou wel een appeltaart bakken, zodat je die achter de hand hebt :+ en dan voor je de andere taart op de schoteltjes eerst zelf proeven :think: Dan zit je altijd :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

5

@Canadesje: reken maar dat het meeste vlees al is ingevroren geweest voor je dat zelf doet hoor...

Ik weet niet of ik het zou doen, denk het niet eigenlijk, maar aan de andere kant zou ik niet weten wat de marsepein juist extra te lijden zou hebben..?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

kan wel hoor.

Tel wat je hebt en NIET wat je mist!
http://www.taartvandaphne.webklik.nl

7 Laatst bewerkt door mascha (26-10-2009 17:34)

Ik sluit me aan bij Marianne, ik zou het ook niet doen, maar ik weet eigenlijk niet waarom.
Inderdaad vlees is al ingevroren geweest, en dat mag je dan thuis nog 1x invriezen.
Gebak van de bakker is meestal ook ingevroren geweest, dus... :D

Maar t

Mijn website: Presentaart