1 Laatst bewerkt door marbo (22-10-2009 10:00)

Onderwerp: hoe maak je rode botercreme??

Hoi!

Ik heb een opdracht gekregen voor 150 cupcakes met een rode gele en groene toef voor een geadopteerd jongetje in Bolivia.

Volgens mij gaat geel en groen nog wel...maar zo'n rode toef..hoe moet ik die maken???

Kan ik dan het beste botercreme gebruiken?

2

Re: hoe maak je rode botercreme??

je kan de toeven ook van slagroom spuiten. Dat kleurt makkelijker dan botercreme, omdat dit van zichzelf wit is en bc gelig..

En dan gewoon kleurstof toevoegen. Je kan het ook met jam proberen, maar ik weet niet of dat echt heel rood wordt. Of een combinatie van jam met nog wat kleurstof.

Mocht je slagroom gebruiken vergeet dan niet om klopfix toe te voegen. Dan blijven je toeven beter staan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Blijft dat lang staan? Ik moet er nl 150 mee decoreren en dat moet ik denk ik de dag van te voren doen..mijn koelkast is voor 150 cups te klein..

Help!!

4

Als ik rood botercreme wil gebruik ik de Wilton buttercream recept met de helft boter en de andere helft crisco dit doe ik en dag van te voren kleuren en dan even laten rusten als de kleur de volgende dag niet rood genoeg is dan doe ik er meer kleurstof bij maar let op gebruik hierbij alleen de gel kleurstof :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

5

Ik zou gewoon bc mix gebruiken en veel kleurstof gebruiken. Al meteen mee mengen met het aanmaken van de mix. Daarna nog wat tijdens het mixen met de boter. En wat extra poedersuiker voor de smaak.
Ook een dag van te voren, zodat het goed kan doorkleuren.

Weet niet of het werkt, maar zo zou ik het proberen!

Rood is wel moeilijk te maken met bc. Maar aangezien je ze niet in je koelkast kan bewaren, zou ik niet voor slagroom gaan.