1

Onderwerp: slagroomtaart waarmee zouden jullie die vullen?

de titel zegt het al.

ik zat te denken aan een laagje banketbakkersroom maar dat zal wel niet gaan of wel?

Re: slagroomtaart waarmee zouden jullie die vullen?

Dat gaat wel maar wordt erg zwaar.

Maak er zwitserse room van; 1 deel opgeklopte slagroom en 1 deel banketbakkersroom beetje drank hiedoorheen Kirchs is erg lekker.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

Ik heb 2 weken geleden een slagroomtaart gebakken voor mn verjaardag en die gevuld met zwitserse room (gele room en slagroom door elkaar gemixt) en een laag frambozenprutje uit de webshop van Zoet! zoetmettaart.nl
[edit tirza, geen linkjes waar je op kunt klikken naar andere webshops]

En dan slagroom met klop-fix voor op de bovenkant. De zijkant heb ik bedenkt met geroosterd amandelschaafsel (dr. oetker). De slagroomtaart versierd met witte druiven (zonder pit), aardbeien en chocolaatjes (dr. oetker)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

slagroomtaart? Die vul je toch met slagroom? :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

Dankje dames

dus een gedeelte banketbakkersroom en een gedeelte geklopte slagroom mengen
(sorry een echte beginneling)en dit als een laag doen

ik heb de taart normaal ook gevuld met slagroom en kersen,maar ik wil eens wat anders en aangezien niet iedereen fondant eet van de fam.en dus een slagroom taartje erbij wil maken( mits ik het allemaal red)

6

Je kan heel veel varieren, het is hoe jij het het lekkerst vindt :) Ik deed idd slagroom met gele room (= zwitserse room, het recept staat hier op de website). Maar je kunt ook gewoon stevige slagroom ook als als vulling doen (met klop-fix), of een andere vulling die jij lekker vindt. Een mona-kwarttaart-pudding laagje (aardbei) lijkt me er ook erg lekker tussen. Misschien niet officieel een slagroomtaart, maar wel lekker (mm) en dan de bovenkant wel opspuiten met slagroom

Bruidstaart Groningen

7

Voordat ik met dit soort taarten begon, maakte ik vaak slagroomtaarten volgens noors recept: met aardbeien en slagroom of met aardbeien, banaan en slagroom. Altijd succes!

Succes ermee

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

8

ik heb m gemaakt met bosvruchtenfrisfruit en slagroom (3 lagen), was heeerlijk! Ik wilde er eerst nog aardbeien in doen, maar die heb ik er op het laatste moment gewoon bovenop gedaan

9

Ik heb vandaag mijn slagroomtaart, was maar 3 cm hoog, jammer, jammer, gevuld met banketbakkersroom, zelf gemaakt, lekker lekker, en toen slagroom erdoorheen geroerd, niet teveel.
De taart afgemaakt met Royal Icing en bespoten met slagroom. Aan de zijkant Nougatine.
Ik ben aan het proefbakken voor de eerste verjaardag van onze kleinzoon, wil hem daarom niet al te machtig en zoet maken, door bv marsepein te gebruiken. De kleine jongen zou er buikpijn van krijgen
En geen kleurstof, wil hem vrij neutraal houden. Wel lekker versieren natuurlijk met de jungledieren..

10

klinkt erg lekker :)

Bruidstaart Groningen

11

wat ook erg lekker is...bbr met slagroom en ananassap. ik haal zelf altijd gewoon een pakje van baukje...en vervang het water door de ananassap..en dan de slagroom erdoor. heerlijk fris en zoetig. en prima te gebruiken voor een 'slagroomtaart'
ik heb hem gemaakt voor mijn dochtertje..en wilde wat rose hebben..en de bovenkant wat zoeter, dus heb hem eerst afgesmeerd met slaroom, en heb daarna aardbeienjam door de slapgroom gedaan, en hiermee de boel versierd...