1

Onderwerp: chococakerecept uit boek peggy porschen?

Hallo taartenbaksters,

Ik ben nu een chcocake aan het maken uit het boek van Peggy Porschen, volgens mij klopt het niet helemaal .
De cake zou 25 min. in de oven moeten op 200 gr, hij zit er nu al 45 min. in en de binnenkant blijft nat als ik erin prik met een sateprikker.Ook zit er nu een krater op met een scheur. Wie weet waar dit aan kan liggen?
Bedankt

2

Re: chococakerecept uit boek peggy porschen?

Ja, 200gr voor een cake is best veel.. heb het met mijn gewone cake ook gehad, gewoon heel laag zetten nu, heb je de meeste kans dat ie nog gaar wordt.

Volgende keer (elektrische oven?) zo'n beetje op 175 gr. zetten, dan kan ie ook van binnen goed gaar worden, voordat ie helemaal hard wordt aan de buitenkant! Maar die 200gr van het boek is idd hoog hoor, waar ze t op gebaseerd hebben? Ik doe t voortaan gewoon lager!

Hoop dat het nog lukt! Succes in iedergeval!

3

Re: chococakerecept uit boek peggy porschen?

Je kunt ook "trapsgewijs" de oven qua temperatuur verhogen. Starten op 160, na 10 minuten 170 en zo verder. Dan krijg je niet zo'n enorme bult op je taart of een krater in de cake.

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Re: chococakerecept uit boek peggy porschen?

De stand is hetelucht, en ik moet helaas de buitenkant v/dcake eraf halen, die is wel erg donker en hard, kan de binnenkant niet proeven want hij is niet voor mij.
dit wordt dus een gok..

5

Re: chococakerecept uit boek peggy porschen?

Mijn vorrige oven was altijd van slag, dus taarten bakken werd altijd niets. Totdat ik de taart die ik op dat moment aan het bakken was na verloop van tijd maar gewoon uit de springvorm haalde en op zijn kop weer verder bakte. Ver van ideaal, maar je moet toch wat.

6

Re: chococakerecept uit boek peggy porschen?

Cake kun je het beste altijd op zo´n laag mogelijke temperatuur bakken, dan rijst het wel langzaam maar wordt het van binnen goed gaar. Als het dus echt cakeverhouding is zou ik hem gewoon op 160 graden bakken, kun je hem ook rustig lang erin laten, misschien als het te lang wordt, een alumfolie erover heen tegen het t

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"