1

Onderwerp: kruimelige deeg koekjes uit boek versier een koekje help

Ben koekjes aan het bakken voor de klas van mijn zoon, maar zulk kruimelig deeg heb ik nog nooit gezien, wat kan ik het beste bij doen extra ei of boter

2

Re: kruimelige deeg koekjes uit boek versier een koekje help

Ik zelf doe heel klein beetje ei erbij, dat hebben ze bij mij vroeger geleert op school tijdens koekjes bakken, maar ik heb het recept nog nooit gedaan uit het boek versier een koekje !!!!!! Dus ik weet ook niet 100 % zeker of het goed is.

Succes ermee.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Re: kruimelige deeg koekjes uit boek versier een koekje help

Het is idd 'rotdeeg', ik heb er een beetje melk bij gedaan om het toch wat handelbaarder te krijgen. Ik vond het ook niet erg lekker toen ze klaar waren, maar het grote voordeel is wel dat ze absoluut niet vervormen bij het bakken!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Re: kruimelige deeg koekjes uit boek versier een koekje help

ik heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad - als je het een uur in de koelkast hebt gezet, moet je het gewoon nog eens goed doorkneden, met event wat bloem aan je handen tot het niet meer plakkerig is.

voor de smaak - karentje heeft hier eens gezegd dat ze van de 200 g suiker er 50 vervangt door vanillesuiker - dat heb ik gedaan en ik vind het echt lekkere koekjes!

5

Re: kruimelige deeg koekjes uit boek versier een koekje help

Hoihoi,

Heb ook een keer PP koekjes gemaakt, was het eerste wat ik uit het boek maakte (je moet ergens beginnen:-) ) Maar bij mij ging het ook super, geen problemen meegehad, mooie en lekkere koekjes!
(Maar misschien omdat ik het nooit anders geprobeerd heb?!...) Heb dus helaas geen tips...
Hoop dat het toch gelukt is!

Marieke

6

Re: kruimelige deeg koekjes uit boek versier een koekje help

Bedankt voor de tois heb er een beetje ei bij gedaan, en ging perfect maar vind ze niet de allerlekkerste koekjes ooit, dus volgende keer maar ander recept