1

Onderwerp: Mijn bruidstaart maken

Twaalf december as ga ik trouwen. Het lijkt mij heel leuk om zelf mijn bruidstaart te bakken. De vraag alleen is; hoe doe ik dit?
Heeft iemand van jullie mogelijk tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Het liefst zou ik een (of een aantal) stapel-taart maken. Het moet voor ongeveer 150 man zijn.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is om de basis-cake al eerder te maken en dan in te vriezen, klopt dit? en hoelang van te voren moet ik dan de taart weer ontdooien? hoe lang duurt het dan nog om de taart te decoreren?
Jullie begrijpen het al, ik heb van bruidstaarten-bakken niet veel kaas gegeten. Hopelijk kunnen jullie me veder op weg helpen.
Alvast veel dank!

Re: Mijn bruidstaart maken

Hoihoi,

je staat in de verkeerde rubriek, ik zal je direct even verplaatsen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Beste Tirza,

Dank je wel. Het is mijn eerste bezoekje op deze site. Ben dus nog niet helemaal wegwijs.

ja dat snap ik. had je ook nog een mailtje gestuurd, maar je hebt je topic zelf al gevonden volgens mij. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Inderdaad. Heb jij nog tips?

6

Mijn tip: lees zoveel mogelijk hier op de site!
In de linker oranje kolom kan je ontzettend veel vinden; bij howto's, recepten en de FAQ
Ook hier op de site staan een paar hele handige how to's van roosjes en van keetie zelfs de basisdingen voor het bakken van een taart.

Zoek filmpjes op op youtube, kijk eens in de webshop...

Ik kan alles wel nog een keer typen, maar de voorpret van het zoeken maakt het zoveel leuker ;)

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

7

Ik heb ook mijn eigen bruidstaart gemaakt samen met een vriendin. Maak een goed plan! Volg een workshop, koop goede bakvormen na en denk alles goed over. We hebben ik weet niet hoe lang alles doorgepraat totdat we dachten oke, zo gaat t goedkomen!
Wij hebben een week van te voren een heel weekend taarten gebakken en decoreerd en die toen gedecoreerd en al in de vriezer gedaan.
Ik denk wel dat het handig is om een vriendin oid te vragen om je te helpen met alles en die ook de taart kan opbouwen op de dag zelf. Want daar heb je zelf geen tijd voor!
Kies voor makkelijke veilige vullingen en probeer een paar recepten uit voor biscuit om te kijken wat jij het lekkerst vind.
En als laatse: koop een kitchenaid! Die is onmisbaar!

Succes!

8 Laatst bewerkt door smollebulle (10-12-2009 22:33)

Dit topic kwam ik tegen. Hoe staat het met de voorbereidingen?

Enne, alvast gefeliciteerd!

9

Ik zou het niet aandurven om mijn eigen bruidstaart te maken als je nog geen ervaren taartenbakster ben. En ook niet vanwege de zenuwen die je vast wel zal hebben voor de bruiloft. Maar dat ben ik ;)

1 tip kan ik je wel meegeven en dat is van te voren flink oefenen zodat je weet wat je te wachten staat en hoe je dingen moet maken, boetseren enz en hoeveel tijd je ervoor nodig hebt, want ik denk namelijk dat niemand je kan vertellen hoelang je erover zal doen omdat dat per persoon verschillend zal zijn en ook aan de ervaring zal liggen.

igg vast gefeliciteerd en geniet van deze mooie dag en van alle voorbereidingen want voor je het weet is het voorbij ;)

Groetjes Mimi

10

Mimi2 schreef:

1 tip kan ik je wel meegeven en dat is van te voren flink oefenen

hm... gaat niet meer lukken...

@topicstarter: als het goed is ben je nu lekker aan het fr

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be