1 Laatst bewerkt door jolanda71 (14-10-2009 14:24)

Onderwerp: Vierkante verstelbare bakvorm = een hard stuk in het kapsel

Dit is nu de 4 of 5de keer al dat dit gebeurd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K4CQJKVA.jpg

Ik heb de bakring op een proseleine bord staan, die hoort standaard in mijn combi.
Die staat op een bakblik die weer op een grote pizza bakplaat staat.
Anders kan de hele boel niet draaien.

Met de wedstrijdtaart is dit me dus tig keer gebeurd en nu weer. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurd. In het verleden heb ik het ook zo gedaan en was er niks aan de hand.

Wie heeft er voor mij een oplossing? Ik wil toch graag vierkante taarten blijven bakken.. of is dit voor mij gewoon verleden tijd..

Help!!!!!!:(

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Vierkante verstelbare bakvorm = een hard stuk in het kapsel

Ik kan je niet helpen.
Heb het zelf met mijn vierkanten bakvorm ook paar keer gehad. Het is dan een taai stuk aan de onderkant.

3 Laatst bewerkt door makatralsy (14-10-2009 14:48)

Ik vraag me af of er niet gewoon iets met je oven aan de hand is? Als het eerst w

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Dan zou hij het met de ronde vormen toch ook moeten doen.

Ik bak met hetelucht op 160 gr.. Zoals altijd.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Ik had er ondertussen nog een tweede theorie bijgeschreven, gewoon aan het brainstormen :D

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

:think: Hij staat indd hoger in de oven.. Nou ga ik dat proberen. Er staan nu een grote ronde in waar ik een 15x15 uit kan snijden. Maar ja ik moet ook nog een 20x20 hebben. De ronde rijst overigens de pan uit.. En dat heb ik ook niet met de vierkante.

7

Ben benieuwd of ik door mag voor de koelkast :D

8

Zou het niet schelen als je bakvorm op een roostertje staat? Bij mij verbrand de onderkant nml van sommige dingen als ik hem direct op de bakplaat zet, misschien wordt het bij jou daar niet warm genoeg. Tis maar een gok...

Groetjes Marlies

9

Marlies-d schreef:

Zou het niet schelen als je bakvorm op een roostertje staat? Bij mij verbrand de onderkant nml van sommige dingen als ik hem direct op de bakplaat zet, misschien wordt het bij jou daar niet warm genoeg. Tis maar een gok...

Anders dan zo gaat helaas niet.

Ik heb zojuist een oud braadsleetje gevonden, die iets groter is als 20x20. Daar bak ik nu mijn kapsel maar in. Flink verhoogd. En dan van de week eens kijken of het lukt als ik hem ergens anders op zet. Lager dan een bakblik en toch in de oven kan... :think:

10

Ziet er uit dat je de magnetron en oven tegelijk hebt gebruikt.

Als je zondigt zondig dan lekker

11

Nope, dat doe ik niet. Gebruik alleen de hetelucht functie.

12

en als je er gewoon eens een heating core in zet?

lekker duurt het langst!

13

Ik heb dit ook een aantal keren gehad. Bij mij kwam het door die spuitbus waarmee je je bakvormen in kunt vetten.
Dus eigenlijk van die vloeibare boter.

Groetjes Ingrid

14 Laatst bewerkt door lang delftje (19-10-2009 16:14)

Kan ook dat er een element van je oven kapot is waardoor het midden niet verwarmt ?

Kan je testen door een zo groot mogelijke schaal water in de oven te zetten en kijken of het water over de hele oppervlakte kookt.

Als je zondigt zondig dan lekker

15

Ik denk dat er te veel onder staat. Daardoor duurt het wellicht te lang voordat de onderkant op warmte is. Bij een heteluchtoven is het advies om te bakken om het rooster...

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

16

Teiget schreef:

Ik denk dat er te veel onder staat. Daardoor duurt het wellicht te lang voordat de onderkant op warmte is. Bij een heteluchtoven is het advies om te bakken om het rooster...

ja, dat denk ik ook.. kun je je bakvorm eens uitproberen in een andere oven?
zelf doe ik 2 lagen bakpapier op mijn rooster, daar zet ik de bakring op.

17

Dat gaat niet lekken? Bij mij lekt hij op het bord al

18

En, ben je er al achter? Ik denk dat het door de ondergrond komt.
Ik zet de ring meestal wel op een bakplaat (gewoon zo'n metalen plaat) en dan doe ik er aluminiumfolie onder, en dat vouw ik om de ring heen, dan loopt het er niet onderdoor.
Dat folie haal je er makkelijk af.
Die plaat wordt ook erg heet, maar niet heter dan een bakvorm lijkt me... Alhoewel ik ook af en toe gedoe heb met die verstelbare dingen hoor ;)

Mijn website: Presentaart