1

Onderwerp: Help, hoe kom ik aan zwarte kleurstof????

Zondag is mijn zoon jarig en die wil een anubis taart met dat huis erop.
Nu heb ik dus geen zwarte kleurstof en hoe kan ik daar in zo'n korte tijd nog aankomen?
Bestellen gaat langer duren en hier in de buurt is geen taartenwinkel of zoiets dergelijks.
Heb wel 2 soorten zwart hier, maar de ene kleurt blauw en de andere donkergroen.
Zijn er alternatieve voor toch zwarte marsepein te krijgen?
Anders zal ik hem toch iets anders moeten aanpraten.

2

Re: Help, hoe kom ik aan zwarte kleurstof????

Als je vandaag besteld en ideal betaald in de hebshop heb je het overmorgen of morgen in huis.

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

3

Als je nu eens probeerd om beide soorten zwart door het marsepein te kneden? Wel genoeg, zodat het

4

Toch maar eens proberen dan om meer kleurstof te gebruiken.
En idd is het snel in huis, maar naar Belgie duurt weer langer en ik moet er zeker van zijn dat ik het op tijd heb.
Het zal wel lukken, ik zie wel.
Bedankt allemaal!

5

En anders kleuren met Norit poeder uit een capsule van de drogist, dat wordt echt heel mooi zwart.
Norit wordt gebruikt als hulpstof om bij vergiftigingen de gifstoffen uit het lichaam te absorberen, de werkzame stof is aktieve kool. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je er problemen met de stoelgang mee krijgt, het doet niets met de peristaltiek.
Enige is dat het de werkzaamheid van medicijnen kan beinvloeden omdat die dus ook worden geabsorbeerd, maar omdat je aan 1 tabletje genoeg hebt voor een tennisbal zwart, je daar een heel groot huis mee kan maken, waarvan iedereen maar een heel klein stukje krijgt, is dat effect ook te verwaarlozen....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Yep..Norit!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Norit!!! Dat werkt echt heel goed!

8 Laatst bewerkt door kokkie (13-10-2009 14:33)

Mirjan, voor de volgende keer (want Norit werkt inderdaad goed): als je bij de Taartenfee bestelt en meteen betaalt heb je het donderdag in huis, zelfs hier in Belgie......;)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

9

Waar ligt Lommel precies ? Misschien kun je wat van iemand overnemen ?

10

Lommel ligt in Belgie. Ongeveer een 30 kilometer onder Eindhoven. Maar ik heb het nog eens geprobeerd met de zwarte kleurstof die donkergroen werd.
Nu is het wel zwart doordat ik er veel meer kleurstof bij heb gedaan. Alleen plakt het nu ontzettend en is het dun geworden. Misschien gewoon nog wat poedersuiker erbij en anders maar een donkergrijs huis van Anubis.
Het zal wel lukken, volgende keer gewoon op tijd mijn kleuren bestellen.
Dank je wel allemaal.

11

Als je de marsepein nog een nachtje laat liggen, trekt de kleur er goed in en plakt het minder.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

12

Ik woon in Eindhoven als je wil kan je even bij mij langs rijden en ik heb wel en extra pot  van zwarte (Wilton )voor jou :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

13

Spices schreef:

Ik woon in Eindhoven als je wil kan je even bij mij langs rijden en ik heb wel en extra pot  van zwarte (Wilton )voor jou :Y

Das heel lief!!
Maar het is gelukt met de kleurstof die ik had.
Gewoon veel meer er in gedaan en dan wat extra poedersuiker erdoor omdat ie dan dunner wordt en harder plakt.
Maar voor de volgende keer bestel ik goeie zwarte kleurstof, want dat plakken werkt niet echt fijn.
Kijk voor de foto bij de andere topic.