1

Onderwerp: Mijn eerste taart..

Hallo ben nieuw hier en heb al heerlijk zitten lezen.
De taart die ik wil gaan maken is een luchtige biscuitbodem,met een botercreme erin en afgesmeerd en daarover heen een fondant.

Mijn vragen zijn:
Heeft iemand een recept voor stevige botercreme die ik zelf kan maken en waar ik de taart mee kan vullen en afsmeren.?
Want hoorde dat als je botercreme niet stevig genoeg is en dan je fondant erover doet dan heb je de kans dat hij inzakt?

En mocht de fondant een beetje moeilijk rolbaar zijn mag je hem dan even in de magnetron doen om hem wat zachter te maken,of is dat not done?

2

Re: Mijn eerste taart..

Ik zou iig even hier links bij de recepten en howto's kijken.

Een stevige botercreme om af te smeren is 1 deel boter en 1 deel poedersuiker, maar die is niet lekker om mee te vullen. Wel kan je bv merenguebotercreme  voor beiden gebruiken. Maar er zijn ook heel veel andere makkelijke vullingen (simpelste: kant en klare mona-pudding) en dan kan je bv alleen afsmeren met botercreme.

Fondant kan idd een paar seconden in de magnetron om het soepeler te maken.

Succes met je eerste taart!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Hoi Sharpei, Welkom op het forum!

Ten eerste, dergelijke vragen zijn hier al heeeel vaak gesteld. Als je even gebruik maakt van de zoekfunctie, vind je erg veel topics die antwoord kunnen geven op jouw vraag. Verder zie je links een rij keuzes waaronder FAQ en recepten. Hier vind je ook erg veel.

Om op jouw vraag terug te komen: De meest stevige botercreme is 1:1, dat wil zeggen net zoveel boter als poedersuiker. Je kunt hier wel evt een smaakje aan toevoegen. Vind deze alleen niet zo lekker als vulling.

Fondant in de magnetron is in principe niet nodig en zou ik om uit te rollen ook niet doen. Gewoon goed doorkneden en niet in de koelkast bewaren. Je kunt er evt wat plantaardig frituurvet onder kneden (beetje maar), daar wordt het ok soepeler van!

Succes

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Kunnen jullie me dan evt een tip geven welke vulling ik kan gebruiken zowel voor aan de binnekant van de taart en om af te smeren?

5

hoi,

ik heb botercreme gemaakt en daar wat hazelnootpasta aan toegevoegd.
Heb je er gelijk een lekker smaakje aan zitten en hier kan je gewoon mee af smeren.

Pluk de dag !!!

ik gebruik het recept van de koekjesfee, zalig, iets bewerkelijker maar z

Arnhems Meisje 2008

7

Je kunt afsmeren met alle botercremes waar geen vocht aan is toegevoegd (dus van een mix of zo). Voor te vullen kun je oneindig veel gebruiken. Kijk maar eens hier:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8 Laatst bewerkt door sharpei (13-10-2009 14:45)

Nou ik ben eruit.
Ik ga de buitenkant voordat de fondant erover komt afsmeren met botercreme.
100 gr roomboter
100 gr margarine en 200 gr poedersuiker.

En de binnekant ga ik maken met aardbeienmousse.
Gewoon een kant en klare aardbeienmousse van Mona en dan 2 gelatine blaadjes om het wat steviger te maken.
Ik zal laten weten of hij gelukt is.