Onderwerp: Ongelijke taartlagen na het doorsnijden, hellup:)
Hoi dames,
Ik heb al een paar keer gezocht naar een draadje ( )over dit probleem, maar niks gevonden. Hieronder zag ik wel een topic over de taartzaag/-draadje, maar daar komt mijn euvel niet aan de orde.
Dus stel ik mijn vraag even in een nieuw bericht. Hopelijk weten jullie raad.
De ene keer heb ik het erger dan de andere, maar het is er altijd wel een beetje: wanneer ik mijn taart in lagen heb gezaagd (ik heb dus de taart'zaag' hier uit de webshop met een draadje, dus geen kartels), dan wijken de lagen terug of juist naar binnen.
Zojuist had ik het weer: de bovenkant van de onderlaag liep wijder uit naar boven en de onderkant van de 2e laag (dus de laag die erboven op komt) week juist naar binnen toe. Wanneer ik ze dan na het vullen op elkaar stapel, heb ik dus allemaal randen lopen, doordat de taartlagen niet netjes op elkaar aansluiten. Sowieso spuit ik altijd wel een dijkje van botercreme 1:1 en smeer ik daarmee af, maar om die ongelijke taartranden recht te krijgen moet ik er wel een heel dikke laag botercreme opsmeren. En dat vind ik zo zonde.
Ik liet het net even aan mijn man zie en die zei: "ja logisch, met zo'n draadje duw je het biscuit tijdens het snijden toch wat wel in elkaar op het snijvlak". Hij lijkt een punt te hebben. Ik maak aan het begin altijd wel een sneetje met een kartelmes en beweeg de taartdraad zo rustig mogelijk door het kapsel heen, maar toch houd ik dit.
Hoe doen jullie dat? Ik zit me af te vragen of ik niet beter die cake leveler kan kopen, omdat daar een echte zaag in zit. Maar als ik zo lees hier op het forum, gebruikt een groot deel van jullie toch het gewone taartzaagje en zou het snijden daarmee toch ook netjes moeten kunnen.
Iemand enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?