1

Onderwerp: bewaren

ik ga over enkele weken een taart maken voor mijn ouders die dan zoveel jaar zijn getrouwd.

maar nu wilde ik weten of ik hem in de vriezer kan bewaren tot het moment daar is?

vulling: banketbakkersroom.
bekleding: ballina paste-to-cover cakes met daar onder jam.

en nog enkele decoraties van marsepein en regal ice fondant.

groetjes esther

2

Re: bewaren

Eerlijk is eerlijk, ik heb geen ervaring met invriezen maar een vriendin van mij had 4 weken van tevoren alvast een kapsel gemaakt en daarna opgemaakt....die was erg droog! Maar nogmaals, ik zou het niet weten als ie helemaal "aangekleed" is en zo....

3

Hoeveel is "enkele weken"? In een pedaalemmerzak lukt het prima hoor; er staat er nu eentje van mij ook in en die gaat echt niet eerder dan volgende week zondag aangesneden worden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik heb het kasteel van de workshop dag in hoogland ca. 5 weken in de vriezer gehad, compleet bekleed. Ik moest de taart wel een dag op temperatuur laten komen en er van af blijven, want hij ging enorm zweten, maar hij droogde wel weer op. Absoluut niet aankomen dus, want dan krijg je echt vlekken op je taart! De smaak was verder prima. Mijn taart was wel met marsepein bekleed, ik ben wel wat huiveriger met fondant. Ik zou denk ik eerder pettinice fondant nemen om in te vriezen, omdat de ballina ook bij het bekleden van de dummies op de workshop dag lang zacht bleef.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat