1

Onderwerp: Recept gevraagd

Mijn man heeft het steeds over de lekkere taarten die zijn moeder altijd bakte. (denk dat die van mij niet lekker zijn...) Aangezien mijn schoonmoeder al jaren niet meer leeft (en ik haar dus ook niet heb gekend) kan ik haar niet om het recept vragen. Zelf weet hij het ook niet goed, dus nu mijn hoop op jullie.
Het gaat om een taart (waarschijnlijk oostenrijks) met een zachte bodem (biscuit of cake weet hij niet) met fruit (bosbessen of frambozen) en dan een schuimlaag. Het ging (volgens hem) in het geheel in de oven.
Iemand een idee????

Enjoy!

Re: Recept gevraagd

bakken hoort natuurlijk bij bakken&vullen, dus ik ga je even verplaatsen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ach ja natuurlijk... Bedankt! En sorry voor je ongemak!

Enjoy!

4

oh ja, mijn zusje maakt die met aalbessen!! idd oostenrijks en echt heeeerlijk!!!! ik zal haar het recept vragen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

O Mirjam, daar zal mijn man blij mee zijn!!! Dank je wel alvast.

Enjoy!

6 Laatst bewerkt door Mirjam5 (11-10-2009 10:05)

Hieristie! (Heb het zo uit haar mail gekopieerd, en nu krijg ik de layout niet makkelijk goed)

AALBESSENCAKE:

Het deeg:     150gr.  basterdsuiker
                       1     pakje vanillesuiker
                        3    eidooier
                        3    eetlepels water
                     50gr.  boter(gesmolten)
                   250gr.  bloem
                    1/2     pakje bakpoeder
                       7     eetlepels melk (1/16l)

Het beleg:        3     eiwit
                   200gr.  kristalsuiker
                       1     pakje vanillesuiker
                   300gr.  rode bessen

De oven voorverwarmen op 180 graden
Bereiding:                de suiker,vanillesuiker,eidooiers en water schuimig roeren.
                               beetje bij beetje de gesmolten boter toevoegen(niet te heet)
                              de met bakpoeder gemengde bloem en melk er door mengen.
                               het deeg dan vingerdik op een ingevet blik strijken en                            helder geel bakken.(10-15min)

Als het deeg gebakken is dan laat je de oven even afkoelen naar 100 graden.

Intussen het eiwit stijfslaan dan de suiker met de vanillesuiker erdoor kloppen en de besjes er door mengen.
                              deze massa op de koek strijken en op lagere temperatuur afbakken(10-15min)

7

Wat is dit toch een geweldig forum, h

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

done! :D

9

Ach ook zonder mooie lay out ben ik heel tevreden hoor!!!
En inderdaad wat een fijn forum!

Enjoy!