1

Onderwerp: Help..... hoeveelheid mix

Ik heb deze bakvorm
[edit tirza, geen linkjes!! naar andere taart gerelateerde webwinkels. Je kunt toch ook de bakvorm omschrijven?? In dit geval deep round PME, 35cm]

Nu keek ik hier bij de tabellen en bij felicitaartjes, maar geven een verschillende hoeveelheid.
Welke moet ik nu aanhouden?
Ik dacht zelf de gene met het meeste, wat te veel ik blijft dan over neem ik aan?
In ieder geval alvast bedankt...

2

Re: Help..... hoeveelheid mix

Ik hou altijd felicitaartjes aan. Vind persoonlijk de tabellen hier te weinig mix. Op felicitaartjes dus kijken bij de Wilton 7,5 cm diep en dan doorsnee 35 cm (bovenste tabel meest rechts)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Hier ook een felicitaartjesfan, komt meestal precies goed uit met mijn bakvormen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Titelfix zodat die wat meer inhoud heeft...

Ik gebruik de tabellen, altijd hoge vormen trouwens. Alleen bij vierkante doe ik er 110% in, zal ik tzt wijzigen (heb ik van de week ook nog in een topic gemeld...)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Alleen bij vierkante doe ik er 110% in

Hoe bedoel je 110%
En klopt het dat je bij bakvormen groter dan 30 i.p.v. een heatingcore ook een bloemennagel kan gebruiken?

6

Met 110% bedoel ik 110% meer dan in de tabellen links in het hoofdmenu staat. Dus bij een vierkante vorm van 20x20 staat 255gr mix, dan gebruik ik vaak 255 + 25 =  80gram mix.

Over het gebruik van een bloemennagel zijn de meningen verdeeld; op zich geleidt-ie wel de warmte, maar een bloemennagel is niet van RVS dus zou kunnen roesten. Een echte heating core is het veiligst.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

255 + 25 =  80gram mix.

:think:
Jij zei toch ooit, rekenen lukt me wel?

:+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com