1

Onderwerp: marsefond, fondant/ballina paste to cover

Hallo medebaksters,

Ik heb even een vraag, of eigenlijk een aantal vraagjes. Ik heb al op de zoekfunctie gezocht, maar ik heb geen specifiek antwoord kunnen vinden op mijn vraag, haha. Daarom vraag ik het toch nog maar even.

Ik wil voor mijn dochterje haar verjaardag een mooie taart maken. Nou wil ik die roze hebben, en dan 2 of 3 laags. Hier wil ik marsefond voor gebruiken, omdat de meeste hier thuis niet houden van fondant. Hoe smaakt marsefond als je 50/50 doet, dus de helft marsepein en de helft RegalIce rolfondant? Is het lekkerder als je de ballina paste to cover met vanillesmaak gebruikt? Dan nog

2

Re: marsefond, fondant/ballina paste to cover

Tja, dat is een heel persoonlijk iets, natuurlijk. Ik werk de laatste tijd alleen nog maar met Ballina, omdat het lekker ruikt, lekker smaakt en lekker werkt. Het nadeel van Ballina is, dat het niet geschikt is om er (met tylose erdoor) mee te boetseren, het wordt gewoon niet hard genoeg. Je hebt dus nog een andere soort fondatn nodig als je boetseersels wilt maken. Marsefond vind ik zelf een crime om mee te werken. RegalIce heb ik

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

Oke, ja, dat wist ik ook niet van Ballina, maar het is dus wel fijn om mee te werken. Misschien moet ik er dan 500 gram marsepein bij bestellen voor de decoratie. Worden de bloemen die hard worden ook nog opgegeten, anders kan ik daar de regalice voor gebruiken. In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie!

4

Marsepein (met tylose) wordt ook minder hard en langzamer hard dan gewone fondant met tylose.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl