1

Onderwerp: Marsepein en rolfondant combineren

Ik wil graag op een taart een echt witte ondergrond hebben, dan moet ik volgens mij rolfondant gebruiken. Moet hier dan ook nog marsepein onder en daaronder botercreme?

Op de bovenkant moet een afbeelding koemen. Kan ik hier marsepein en rolfondant combineren ivm de kleur?

Alvast bedankt,

Erwin

Re: Marsepein en rolfondant combineren

JA, ik lees net dat een bakster ook marsefond ( de combinatie marsepein- fondant  ) voor wit heeft gebruikt... ik zelf neem dan wel puur fondant, voor de echte witte kleur. Ik zou er geen marsepein onder doen, ja beetje botercreme om hem strak te krijgen. En marsefond voor de afbeelding is toch prima! IK gebruik sinds kort niet anders meer! Het werkt echt pefect!!
SUcces en show het resultaat!!

Misschien krijg je nog meer tips, deze site kennende, zal het wel ;)


x Mo

Re: Marsepein en rolfondant combineren

Ik bedenk me ineens ( blond) dat je het combineren bedoelt en niet het mixen van die 2 producten.. hmm..

Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik zie wel eens een babytje van marsepein met een mutsje van fondant, bedoel je dat ??

Hihh, ingewikkeld he..

x Monique

4

Re: Marsepein en rolfondant combineren

Nee hoor je hoeft dat niet te doen. ze doen het in Engeland vaak wel maar dan wordt het zo'n dikke zoete boel..brrr...

Gewoon lekker fondant gebruiken en daar botercreme als plaklaagje onder doen gaat prima.
Als het niet spierwit hoeft te zijn dan kun je ook een beetje marsepein door de fondant mengen dan krijg je toch een beetje marsepein smaak aan je fondant als je dat lekker vind.

Er bestaat ook witte kleurstof om de marsepein wit te kleuren..

Groetjes nicole

5 Laatst bewerkt door Jozien (15-04-2007 07:50)

Re: Marsepein en rolfondant combineren

Hoi Erwin,

Hahaha, Nicole was me net voor....

Het gebruiken van marsepein onder fondant is een kwestie van smaak. De meeste forummers gebruiken slechts

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Re: Marsepein en rolfondant combineren

De uitleg staat hier al uitgebreid boven mij, maar ik wel graag je succes wensen met je taart. En zoals Jozien al heeft geschreven, je moet hem wel showen hoor!. We zijn reuze benieuwd hoe de taart gaat worden. :D

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

7

Re: Marsepein en rolfondant combineren

Nou, ik ben stomverbaasd, wat een reacties. Bedankt allemaal voor het meedenken, mijn vraag is helemaal beantwoord.

Als ik de taart klaar heb zal ik hem laten zien.

Groeten Erwin

8

Re: Marsepein en rolfondant combineren

Stomverbaasd? Haha, dan heb je dus

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Re: Marsepein en rolfondant combineren

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik bak nu voor het zevende jaar de taart voor mijn dochters verjaardag en inmiddels dus ook jaarlijks voor dochter nummer twee. Ik heb eigenlijk behoorlijk lopen aanklooien, desalniettemin was het resultaat altijd wel aardig. De visite verheugde zich op de taart!
Maar ik ben erg blij nu zo'n goede informatiebron te hebben gevonden, dit maakt het voor mezelf wel wat leuker. Als ik dit jaar weer klaar ben zal ik het resultaat online zetten.

Groetjes Erwin