1

Onderwerp: Heb je dit nou ook met icing....

Dat je maar een klein beetje nodig hebt, voor bijvoorbeeld een randje te spuiten! En dat je het dan zonde vind om heel veel te maken omdat je weet dat je alles weg kunt kieperen... en dat het met een klein beetje maken geen echte fatsoenlijke icing wordt...

...vroeg het me zo af....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Heb je dit nou ook met icing....

Jaaaaa, heel herkenbaar, heel vervelend :S

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb het al twee keer nodig gehad en voor beide keren was het maar een beetje
dus ik heb niets hoeven weg te gooien!!
Gewoon op gevoel en niet teveel water doen en heel heel goed mixen!!

4

Ja, voor goede icing moet je toch wel een min. hoeveelheid bereiden. Maar je kan het wel daarna nog zo'n 6 weken bewaren in een luchtdichte box. Bij hergebruik wel nog even doormixen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Arg ja vreselijk irritant..
Ik ben altijd nog minimaal een kwartier bezig om bloemetjes en vlindertjes van de overgebleven icing te spuiten. Toch zonde om weg te gooien vind ik dan.

6 Laatst bewerkt door Elly67 (10-10-2009 22:16)

Ik heb op de beurs daarom een aantal van deze gekocht in verschillende kleurtjes. Ik vraag me alleen af hoelang het te gebruiken is na openen.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1068

Ik heb inmiddels een mailtje naar de webshop gestuurd, als ik antwoord heb zal ik dat hier nog even laten weten.

Groetjes, Elly

hmmm lijkt mij ook wel wat.
Werkt het lekker, en kan je echt randjes spuiten, en blommetjes?
groetjes
Kim

groetjes,
Kim

8

Daarom gebruik ik decorator icing in een pot. Lekker makkelijk en smaakt zoooo lekker!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Die icing van Elly is best nog een poos houdbaar. Maar hij is dunner dan gewone icing en hard niet uit. Tenminste niet zo hard als gewone icing is mijn ervaring.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

En Petra, die van jou; wordt die hard?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Elly67 schreef:

Ik heb op de beurs daarom een aantal van deze gekocht in verschillende kleurtjes. Ik vraag me alleen af hoelang het te gebruiken is na openen.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1068

Ik heb inmiddels een mailtje naar de webshop gestuurd, als ik antwoord heb zal ik dat hier nog even laten weten.

Ik heb al antwoord gehad, ondanks het weekend. Er wordt overgewerkt denk ik.

Het antwoord:
"Zolang je goed asluit is het he zeker nog 6 tot 9 maanden houdbaar. Er kan in feite niet veel mee gebeuren, het is voor het grootste deel suiker, behalve dat het kan uitdrogen bij veel langdurig blootstellen aan de buitenlucht."

Het hard inderdaad niet uit. Ik heb er nog geen bloemetjes mee gespoten, maar wel het een en ander geplakt en dat gaat prima. Voordeel is ook dat je je spuitmondje met een coupler erop kunt zetten.

Groetjes, Elly