Onderwerp: Botercreme harder maken!?
Hallo allemaal!
Ik ben een beginnende taartenbakker, maar heb er nu al heel veel plezier in! Ik doe dit naast mijn studie en ben verast dat het toch nog best veel tijd in neemt!
Ik heb voor mijn vriend zijn verjaardag de eerste taart in mijn leven gemaakt. Zie het resultaat in deze post.
Maar nu wil ik nog meer taarten maken en ben ik gisteren weer even bezig geweest maar nu heb ik dus een aantal vraagjes betreft het maken van de taart!
De botercreme, ik heb een aantal filmpjes gezien waarin mensen de taart die is bedekt met botercreme nog even in de koeling laten staan om het uit te harden en vervolgens om er marsepein of fondant overheen te doen.
Is dit nu een handige manier? Of is het beter om de botercreme zacht te houden? Want wat ik wel merk is dat mijn fondant soms scheurtjes bevat doordat de zachtheid van de creme zich mengt met de fondant. En ik vind dat mijn botercreme wel zachter is qua structuur als ik andere filmpjes of foto's bekijk met botercreme! Terwijl er toch behoorlijk genoeg boter is in zit.
Ook had ik een vraagje over zelfgemaakte icing. Mijn icing blijft zacht! En er zit bijna 450 gram suikerpoeder in!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ohja, zit er een winkel in Rotterdam waar ik bepaalde benodigdheden zoals ingredienten kan halen?
Groetjes Kim.