1

Onderwerp: Spoedje! kleuren dilemma

Ik ben bezig met een taart voor een collega. Nu zijn er nogal wat wensen en wensjes, maar die combineren niet zo lekker, met name voor wat betreft de kleuren

Het logo van de Eindhovense marathon moet er in zitten (rood met donkerblauw), de naam (goud), en zonnebloemen (geel bruin en groen).... Ik vind het zo'n rawazzie worden op deze manier!

Het wordt namelijk maar een klein taartje (18 cm) dus bovenop heb ik alle ruimte al nodig voor het logo en de naam.

Welke kleur zal ik als onderkleur gebruiken? Heel licht blauw?
En hoe doe ik dat dan met de zonnebloemen? Tegen de zijkant? Denk dat mijn cutters daar te groot voor zijn voor een mooi resultaat :s
Op het plankje leggen? Ik weet het even niet meer en ik moet hem vanavond al af hebben...

Ik voel me een beetje kiezel...

2

Re: Spoedje! kleuren dilemma

Waarom probeer je niet een hele grote zonnebloem te maken, die als het ware over je taart heen ligt.
Daarboven op het logo en de naam.

Succes.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

is het een ideetje om de zonnebloemen te halveren? en dan tegen de onderkant?

als er zonnenbloemen inzitten zou je die kleur geel kunnen doen maar dan een X aantal tinten lichter. heel zacht geel dus

ben benieuwd naar het eindresultaat

Let them eat cake
http://annettes.tk/

4

LucyBW schreef:

Waarom probeer je niet een hele grote zonnebloem te maken, die als het ware over je taart heen ligt.
Daarboven op het logo en de naam.

Succes.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar daar is de uitsteker weer te klein voor... dan kan ik er wel een aantal over elkaar heen leggen, maar dan liggen het logo en de letters niet meer strak.

Wel bedankt voor het meedenken!

5

mamannette schreef:

is het een ideetje om de zonnebloemen te halveren? en dan tegen de onderkant?

als er zonnenbloemen inzitten zou je die kleur geel kunnen doen maar dan een X aantal tinten lichter. heel zacht geel dus

ben benieuwd naar het eindresultaat

Dat halveren is wel een goed idee, daar kan ik dan de rand mee maken.... en misschien dust ik ze wel goud ipv geel, komen de letters van de naam ook weer terug.

Zou het mooier zijn als de basiskleur dan licht-geel is?

6

als je nou een proefstukje kleurt daar de kleuren van het logo etc tegen houd. dan kun je mijn idee goed oordelen of het goed staat. En lichter lijkt me mooier, hetgeen waar het omgaat komt dan beter uit. anders wordt de aandacht zo getrokken naar de andere kleur.

Let them eat cake
http://annettes.tk/

7

Wat is er mis met een witte ondergrond? ;) Zitten er gelijk niet zoveel kleurstoffen in...

(:x Petra, shut up!! :x)

Ff serieus,  met al die kleurtjes zou ik helemaal niet gaan voor een gekleurde ondergrond. Gewoon lekker wit en losgaan op dat logo/goud/zonnebloemen!! En halve zonnebloemen langs de onderrand lijkt mij ook een prima idee. Voor de samenhang nog een kleintje bovenop (ik heb drie maten, mocht je tijd hebben om langs te komen?).

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be