1

Onderwerp: 200-250 cupcakes voor een bruiloft

Is dat te doen?

Hoe lang kan je een cupcake bewaren tot het niet meer smaakt. Kan ik het een dag van te voren maken?
Hoe zorg ik er voor dat het papier niet loslaat ?
Bij mij laat het steeds los.

Ik kan natuurlijk de bedekking van te voren maken dus dat scheelt een hoop..

Hoe kan ik 200 cupcakes mooi neerzetten?

Het is pas voor in mei 2010 dus dat is ruim op tijd, maar ik heb nog nooit zoveel cupcakes gemaakt...

2

Re: 200-250 cupcakes voor een bruiloft

Als je niet gillend gek wil worden en dus wilt voorkomen dat dansende cc's je in je slaap lastig vallen, is er 1 hele goede oplossing ....... de vriezer! Je kunt de cupcakes gedecoreerd invriezen en daarmee deze opdracht ook nog leuk houden.

Voor wat betreft de loslatende papiertjes .... die gebruik ik niet meer. Ik pak tegenwoordig de aluminium pasteibakjes van de Sligro. Ze zijn een fractie groter dan de cc papiertjes, maar passen wel exact in 'n cc-bakblik. Hiermee ben je 't probleem van de loslatende papiertjes kwijt en 't ziet er ook nog 'ns lekker chique uit.

En voor de presentatie zou ik een mooie hoge (6 lagen of zo) bruidstaartstandaard gebruiken. Hier kun je d'r behoorlijk wat op kwijt. En de rest ... wil de bediening bij zo'n grote bruiloft denk best in de keuken hebben ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CGXWTOCW.jpg

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

3 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (07-10-2009 20:52)

Als de papiertjes du muffins/cupcakes loslaat betekend het meestal dat je ze te lang bakt. cupcakes/muffins moeten sappig zijn van binnen:)

200 cupcakes meid weet waar je aan begint. Moest voor een bruiloft 60 maken een keer en werd al gek:) (had er dan nog wel een 5 etg taart bij hihi.
Ja zou doen als glashill zegt en ze lekker invriezen met decoratie en al.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

4

@ Glashill, de pasteibakjes die jij gebruikt: die wil ik ook!!! Heb een aantal keren cupcakes gebakken en de smaak was prima, maar wat betreft het uiterlijk helemaal niet mooi.

Heb niet zoveel problemen met loslatende papiertjes, maar vind dat je de cakejes teveel door het papier heen ziet. Ik heb al een keer de zilveren cups gebruikt, maar vind deze niet echt stevig. Kortom, niet sjiek!

Maar nu komt het, ik ben geen ondernemer en kan dus niet terecht bij de Sligro. Ik heb al gegoogled, maar tot nu toe niets kunnen vinden op het www. Heb jij een idee hoe ik aan dergelijke pasteibakjes kan komen?

Of stevige cc-vormpjes die niet doorschijnen na het bakken...

Hoera! Het is vandaag!

5 Laatst bewerkt door Foetusje (08-10-2009 13:31)

Blijven die rechtopstaande versieringen ook nog mooi nadat je ze ingevroren hebt ? En hoe ontdooi je dan het best de cupcakes?
Moet binnenkort 50 cakes maken met een vlindertje voor een feestje en krijg nu al nachtmerries van ;-)
Invriezen versiert en al zou mij weer betere nachten kunnen bezorgen ;-)

6

zelf ben ik niet zo voor invriezen van 200 cc's..Als het misloopt dan is de bruiloft wel 'verpest'..

Ik heb uitgerekend dat ik 5 uur moet bakken voor 200 cc's. Dat kan wel, zeker omdat ik de versiering ver van te voren kan maken..

De sligrobakjes zijn zeker een goede tip. Ik heb een sligro-pas dus dat scheelt.

Ik denk nog ff..

nee, ik zou niets invriezen wat rechtop moet staan. Door het vochtgehalte gaat dat inzakken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik heb laatst de vormpjes uit de webshop gebruikt:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=976

Heel fijn! Geen loslatende papiertjes en je ziet de cakejes niet door de papiertjes heen.

Verder blijven cakejes best een tijdje goed. Ik heb ze laatst 2 dagen vantevoren gemaakt en ze waren nog heerlijk. Na 3 dagen zelfs nog.

ja die valy zegt, gebruik ik ook. prima cupjes!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs