1

Onderwerp: Wat doe ik toch verkeerd?

Hoi,

Ik heb al meerdere malen Hemelse modder proberen te maken en iedere keer wil het me niet lukken! Ik volg precies wat er staat (bij recepten), maar als ik de gesmolten chocolade erbij giet, heel voorzichtig/langzaam en op een lage stand mixen, krijg ik alsnog allemaal kleine stukjes chocolade (weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar het blijft niet een geheel)
Ik krijg ook met geen mogelijkheid het eiwitschuim en slagroom erdoor gespateld, want het zit zo vast aan elkaar, het lijkt wel te plakken.

Ik heb het al geprobeerd met afgekoelde choco, ik heb mijn man laten helpen zodat er echt super langzaam gegoten kan worden... Ik weet niet meer wat ik anders moet doen...

Iemand tips? Heel erg graag!

2 Laatst bewerkt door lorelientje (07-10-2009 17:21)

Re: Wat doe ik toch verkeerd?

ik heb wel een ander recept voor je hoop dat het daarmee lukt

1 ei per per soon 1 etlepel  suiker per persoon en 50 gram chocla ( 1 ei extra voor het hele recept)

ei wit en dooier splitsen wit oplkoppen met een heel kleinbeetje suiker dooier in een andere kom opkloppen met de rest van het suiker
cholade smelten en niet te warm maken

chocalade onder de dooier spatelen en NIET kloppen darna de wit er onder spatelen

deze mislukt nooit bij onse succes

Niemand idee

4

Hai Iris,

Ik heb dat ook, het wordt bij mij nooit helemaal egaal. Ik ben nu overgegaan op dit recept van Kadohke, helemaal super:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=45806

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Dank je wel! Ik ga het zeker proberen.

6

Je moet de chocolade echt laten afkoelen tot minstens kamertemperatuur.

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

7

Je kan proberen om bij je gesmolten chocolade heel snel een deel slagroom eronder te roeren, dan heb je een ganache en dan snel verder werken.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!