1

Onderwerp: Tabel/schema voor vullen bakvorm van 10cm. hoog

Misschien heb ik niet goed gezocht, maar weet er iemand een tabel of schema voor het vullen van bakvormen van 10cm. hoog? Tot nu toe kan ik steeds alleen maar tabellen vinden voor lagere bakvormen.
Ik heb een ronde vorm van PME van 8 inch (ongev. 20 cm. doorsnee) en ik heb nog een ronde vorm van PME van 6 inch (ongev. 15 cm. doorsnee).
Ik wil de Funcakes bakmix uit de webshop gaan gebruiken.
Kan iemand mij helpen met de juiste verhoudingen ingredienten?
Alvast mijn hartelijk dank!

Eigen taart is goud waard!

2

Re: Tabel/schema voor vullen bakvorm van 10cm. hoog

15 cm - 2 eieren - 132 gram mix - 13 gram water
20 cm - 4 eieren - 264 gram mix - 26 gram water

Maar volgens mij zijn er nog meer plekken waar je het had kunnen vinden ;) Hopelijk heb je er iets aan...

3

Thnx! Waar kan ik de rest van het schema vinden voor vormen van 10 cm. hoog (voor als ik in de toekomst nog andere formaten ronde bakvormen van 10 cm. hoog wil gaan gebruiken)?

4

Ik gebruik het "gewone" schema (van Felicitaartjes). Dit is voor bakvormen van 7,5 cm, maar met deze hoeveelheid kwam het voor de vormen <30cm altijd boven de vorm uit, dus moet ik verhogen met bakpapier. Het fijne van de 10cm vormen vind ik, dat ik geen bakpapier hoef te gebruiken, want ik wil 'm niet nog hoger dan deze 10 cm hebben. Dus met het felicitaartjes-schema komen ze mooi tot de rand (na afkoelen misschien iets lager maar hoog genoeg naar mijn zin).

Groet, Jolanda

5

Heb ergens, maar weet niet meer waar, het volgende gevonden:
2/3 van de inhoud van je bakblik (gewoon met water afmeten dus) : 350 en de uitkomst daarvan x 66 gr. mix + 1 ei + 6,6 ml water.
Werkt bij mij prima.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Jeeeeej!!! Hij is gelukt. Heb het advies van Jol321 opgevolgd en het schema van Felicitaartjes aangehouden, maar ik vind 't toch wat aan de weinige kant. Bij het vullen kwam het beslag net tot de helft van de bakvorm (dus niet 2/3) en het is ook niet tot de rand toe gerezen. Volgende keer gebruik ik dus gewoon iets meer beslag.
Al met al ben ik verder wel heel tevreden. Biscuit is gaar en op zich wel hoog genoeg om iets leuks mee te doen qua vullen en bekleden + decoreren.
Het begin van mijn eerste taart zonder hulp is er!
Ben benieuwd hoe 't verder gaat met bekleden en decoreren...