Onderwerp: dowels
Hoi hoi,
Ik wil graag een stapeltaart gaan maken, Alleen hoe ver moeten de dowels (stokjes) in de taart eronder, moeten de stokjes net zo lang zijn als de onderste taart ???
thanks vast
grtjs joyce
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dowels
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi,
Ik wil graag een stapeltaart gaan maken, Alleen hoe ver moeten de dowels (stokjes) in de taart eronder, moeten de stokjes net zo lang zijn als de onderste taart ???
thanks vast
grtjs joyce
Ze moeten een heel klein tikje langer zijn dan de taart, zodat de taart die erop komt voornamelijk op de dowels rust (en dus niet te veel op de taart eronder).
bedankt... zo kan ik rustig aan de taart beginnen..
Ik zorg er altijd voor dat ze precies in de fondant zitten. Komen ze hoger uit dat de fondant dan sluit je tweede taart toch niet mooi aan op de eerste?
Ik steek de (houten) dowel eerst erin, dan kun je hem aftekenen of gewoon met je twee vingers goed vasthouden daar. Snoeischaar erin, en dan onder het punt knippen. Dan terug erin en goed aanduwen met de andere dowel.
Misschien een leuke/handige tip: Ik gebruik eetbare dowels (bijv. choco-sticks, o.a. verkrijgbaar bij AH), hoef ik me bij het aansnijden ook geen zorgen te maken over het verwijderen van de dowels . En inderdaad afgesneden op de hoogte van de fondant/marsepein, maar wel allemaal even lang.
(Heb ik niet zelf bedacht, hoor).
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dowels