Re: Hoe maak ik de PERFECTE botercreme voor boven een cupcake
Ik gebruik altijd dit recept van Joanna Farrow.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe maak ik de PERFECTE botercreme voor boven een cupcake
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik gebruik altijd dit recept van Joanna Farrow.
Vanilla Cream Frosting is ook heeel lekker: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597
Is tweederde boter, maar daar smaakt het echt niet naar. Smaakt eigenlijk naar softijs maar dan niet bevroren
! Je kunt er zelf ook allerlei smaakjes aan toevoegen, ik heb er bv wel eens een scheut pisang ambon doorheen gemikt.... jammie!!
Dit recept heb ik deze week ook geprobeerd en is inderdaad erg lekker. Ook eenvoudig te maken (overigens heb ik de melk/bloempap aanmerkelijk korter laten koken dan in recept staat). Toeven blijven mooi overeind en creme is goed te gebruiken. Zelfs na 15 minuten (zoals staat in recept). Daar zag ik in 1e instantie tegen op ivm toevoegen van kleurstoffen etc). Is echter geen probleem. Kon rustig kleuren, koelen en daarna spuiten.
Had overigens ook de botercreme extra (zie recepten) gemaakt, maar die is veel vaster en minder mooi van structuur.
Groeten,
Saskia
ik heb even een oud topic geopend, want ik vraag me af of jullie kristalsuiker of poedersuiker door de meriguebotercreme doen. Het wordt nergens vermeld volgens mij..
Kristalsuiker, daaraan kan je goed zien of je eieren heet genoeg zijn; je voel dan een beetje van het ei/ suikermengsel tussen je vingers. Als je nog suikerkorreltjes voelt, nog een doormixen en doorwarmen. Als alle korreltjes verdwenen zijn, is het goed.
Ik heb het laatst wel gemaakt met poedersuiker, ging ok prima, maar dan is het meer op gevoel.
Als vuistregel: als er ergens alleen "suiker" wordt vermeldt dan gaat het over kristalsuiker
Ik denk dat ik ze van de week maar eens ga proberen!
Ik ook! Bedankt voor jullie reactie!
Heb net de merengue bc gemaakt. Prachtig én zalig.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe maak ik de PERFECTE botercreme voor boven een cupcake