1

Onderwerp: Hoe krijg ik een gekleurd randje aan mijn strikjes?

Ik wil graag een strik maken, maar nu wil ik graag een contrasterende kleur aan de randen van de strik maken, alleen weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Kan iemand mij tips geven of een link naar een goed adresje?

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

2

Re: Hoe krijg ik een gekleurd randje aan mijn strikjes?

met een sugargun!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Randje maken (met de sugargun het handigst) en deze met water vast lijmen aan de brede gedeeltes. Dan samen laten drogen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Dank je wel, ga kijken of ik  een sugar gun kan lenen!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Als je geen sugargun hebt kun je ook wel met een smoother dunne rolletjes maken,h hoor! Zeker voor relatief korte stukjes voor een strik gaat dat prima. Je begint gewoon met je handen/vingers een worstje steeds dunner te rollen, en dan ga je verder met je smoother: krijg je 'm zo dun als je maar wil ( Niet te hard duwen, dan druk je 'm plat ;) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

bekleden?? [move] ---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Adrienne schreef:

Als je geen sugargun hebt kun je ook wel met een smoother dunne rolletjes maken,h hoor! Zeker voor relatief korte stukjes voor een strik gaat dat prima. Je begint gewoon met je handen/vingers een worstje steeds dunner te rollen, en dan ga je verder met je smoother: krijg je 'm zo dun als je maar wil ( Niet te hard duwen, dan druk je 'm plat ;) )

Dank je, een smoother heb ik dus dat ga ik eerst maar eens proberen.

Joyce

8

toch wel heel moeilijk hoor met de smooter , maar met heel veel geduld moet het lukken, ik doe altijd eerst 1 kant , nachtje drogen en dan de andere kant , suc6!

9

Inderdaad met de smoother gaat het ook wel. Wat vastplakken betreft dat doe ik dat met eetbare lijm (beetje water en klein beetje tyclose)

Avalon's magical cakes

10

Wanneer plak je die randjes eraan? En hoe? haha
Heb net mijn eerst strik gemaakt. Hij ligt nu te drogen in de koelkast en ga hem morgen in elkaar zetten...hopen dat het lukt!

Groetjes, Ilse

11

Je strik moet niet in de koelkast drogen hoor, dan pakt-ie juist vocht als je hem er weer uithaalt. Gewoon op een droge plek buiten de koelkast.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag