1

Onderwerp: bloemetjes-vlinders

Hoe of met wat krijg je van die vlinders die omhoog staan ik werk eigenlijk altijd en alleen met marsepein maar krijg het niet voor elkaar wat heb je daar voor nodig om dat voor elkaar te krijgen

Re: bloemetjes-vlinders

fondant met tylose werkt het beste. Dus de tylose er door kneden en dan de bloem of vlinder in een vorm laten drogen, in een schaaltje oid. d

marsepein reageert niet zo goed met tylose, het kan wel maar moet veel langer drogen, dat kan echt dagen duren, terwijl fondant met een dagje of korter droog is

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik haak even in op dit onderwerp, wou net zelf een vraag hier over stellen.
Ik was ook bezig met vlinders en dan ook die mooi rechtop en "gevouwen" staan.
Normaal laat je die drogen op een driehoek vormje zeg maar (effe moeilijk uit leggen) maar als ik ze heel dun uitrol wat t mooiste is bij vlinders, dan gaan ze kapot bij t drogen. De vleugels zijn dat te zwaar voor t lijfje denk ik.
Ik maak ze van patchworkcutters en met gumpaste.

hmmzz... ik gebruik trouwens voor pwc's altijd 1op1 fondant en gumpaste met een tikkie tylose = de marianne-mix ;)

kweet niet of dat steviger is.

bij mij breken de vlinders van pwc ze ook nogal snel, misschien iemand mailen die die al vaak opeen taart heeft gemaakt... weet uit mn hoofd dat mascha zo;n taart heeft gemaakt

groetjes Tirza     

5

Oke, ga ik mascha even mailen
Dit is 1 op 1 fondant met gumpaste, meegekregen van workshop afgelopen week.
Zo plat lukken ze heel goed maar niet rechtop staand helaas. Ja als ik ze wat dikker laat maar dat is niet mooi vind ik.

nee klopt dat vind ik ook niet mooi.

ik weet niet of je hem zelf al had gevonden, maar ik dacht direct aan deze taart:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NGVJYYPO.jpg

groetjes Tirza     

7

Ja das precies wat ik ermee wil doen. Deze was van mascha? ga iig even mailen en verder zoeken naar vlindertaarten.

jup :Y

groetjes Tirza     

9

Ik doe ook de Marianne mix en dan heel dun uitrollen in een V vorm laten drogen een paar dagen nou dan zijn ze mooi en zijn nog sterk ook.

groetjes van Ann

10

Dus rechtop drogen ipv op de kop?

bedankt voor alle reactie's ik heb het nu geprobeerd met fontand met tylose en moet zeggen werkt perfect ben heel blij met het resultaat

12

hoe krijg je de verschillende kleuren ??

13

Wat kleurenpoeder met alcohol mengen (rejuvenator) en dat met een fijne penseel er op verfen:) Na drogen met glans spuiten of even boven waterdamp houden om het van mat naar glans te krijgen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

14 Laatst bewerkt door Boska (07-10-2009 20:12)

Ik laat ze drogen op het taartrooster. Gewoon tussen de sleuven inleggen en al naar gelang de gewenste stand van de vleugels er wat dieper indrukken. De kleine vlinders wat meer naar het midden en de grotere wat naar de buitenkant.

Ik maak ze of van gumpast of van fondant met tylose. De Mariannemix heb ik nog nooit geprobeerd.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties