1

Onderwerp: Cupcakes bewaren, en verpakken?

Ik heb alle cupcake topics al doorgelezen, maar ik ben bang dat ik er toch niet helemaal uit ga komen.

Op het moment ben ik cupcakes aan het bakken. Ik heb ze zaterdag nodig.
(Nu is het donderdag-avond, handig om te weten als iemand dit ooit terugzoekt ;))

Ik bewaar de cupcakes (zonder decoratie) in plastic zakjes tot ik ze ga decoreren met een plakje marsepein.

Ik wil ze per stuk verpakken in plastic-folie en ze op zaterdag verkopen. Ik wil ze zaterdag ochtend in gaan pakken/decoreren.

Plan en doe ik dit zo goed? En vooral: blijven de cupcakes zaterdag de hele dag goed met marsepein in plastic-folie? Of moet ik de zakjes een beetje openlaten aan de bovenkant?

Alvast bedankt! Ik hoor graag tips als iemand het anders zou doen..!

2

Re: Cupcakes bewaren, en verpakken?

denk dat het op zich wel zou kunnen, maar dan moet je ze wel goed gekoeld in het zakje doen, anders kan zich condens vormen.

zou je ze niet beter in een grote doos of plastic bak kunnen bewaren en ze op het laatste moment in de zakjes doen?

3

Re: Cupcakes bewaren, en verpakken?

nou ja, de zakjes vouw ik zelf zeg maar... ik verdeel de folie in vierkante stukken en vouw dan de punten bijelkaar bovenop. Ik maak het dicht met een nietje, of, als ze open moeten blijven, met een strik van cadeaulint.

Misschien is het wel een idee dat 'op locatie' te doen...