1

Onderwerp: HELLUP! Snel advies aub!!!

Hoi allemaal!

Ik zit met eengroot probleem: ik moet over 2 uur 3 taarten gevuld hebben maar mijn botercreme (2 porties gemaakt) worden zo zacht dat het vloeibaar is!!!
Wat moet ik doen!?!?!?!?! (Het staat al in de koelkast...)

Groetjes Liesbeth

Een taart en een workshop voor elke gelegenheid!
Kijk op www.omabaktaart.nl of mail je op info@omabaktaart.nl

2

Re: HELLUP! Snel advies aub!!!

In de koelkast laten staan en extra snel werken straks ;)

Maar waarom moet het perse over 2 uur helemaal af zijn?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik moet over 2 uur weg en kom pas heeeeeeel laat thuis. En morgenvroeg moeten de taarten om 7 uur mee met mijn man naar het werk voor een collega... Dus vandaar..

Zou de vriezer ook kunnen?

4

Meer boter toevoegen?? Als hij niet steviger word loopt het misschien met snijden de taart uit?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Hij begint iets steviger te worden, maar, oooooooh, wat duurt wachten lang!!!!!!!!

6

Klinkt flauwer dan dat ik het bedoel, maar 2 uur is voor drie taarten eigenlijk wel erg krap voor vullen an afsmeren, zelfs als de creme in 1 keer goed is  :O

Wat heb je uiteindelijk gedaan, toch in de vriezer? Ben benieuwd naar je ervaring daarmee :Y

Groetjes, Adrienne

Ik heb de versiering, randjes, boetseersels, gekleurde fondant voor het bekleden enz. alles al klaar hoor! :) En ik ben vanmiddag al eerder begonnen, maar tja, dan mislukt de creme die altijd goed gaat... Ik denk dat de verwarming hier te hoog staat...

De eerste taart is inmiddels gevuld met de eerste portie creme en staat nu in de diepvries even lekker stevig te worden zodat ik 'm kan bekleden. Ik hoop dat het goed gaat en ben heeeeel blij dat ik afgelopen weekend en week al alle puzzels en zo voorbereid heb!!!

8

Sterkte, komt vast goed: het klinkt alsof je het nu toch wel weer onder controle hebt :Y  Als je iets leuks gaat doen vanavond: vergeet niet ervan te genieten! ;)

Groetjes, Adrienne

Ik heb 'm op tijd afgekregen!!! Hij is niet geworden zoals ik 'm in gedachten had, maar de collega van mijn man (waar de taart voor was) was perplex.... Gelukkig maar! Want net toen ik 'm wou beglitteren gooide mijn dochtertje ook dat potje om ove de grond!!! Manlief scheuren naar Sweetycake en snel een nieuw potje gekocht, dus toch nog gelukt, maar wel heel veel tegenslag!
Bedankt voor alle tips!

http://www.omabaktaart.nl/images/stories/Taarten/Stapeltaarten/mariokartwii.jpg